«طوفان الاقصی»: آغاز شمارش معکوس برای اسرائیل

چهار شنبه 25 مهر 1403 - 22:0:0
«طوفان الاقصی»: آغاز شمارش معکوس برای اسرائیل

یک سال پس از مرگبارترین حمله مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها، درگیری غیرقابل تصوری در سراسر غرب آسیا رخ داده است و انتظار می‌رود رژیم صهیونیستی را وارد باتلاقی کند که به طور بالقوه به پایان آن منجر شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یک سال پس از حملات حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر 2023، اقدامات تلافی جویانه مستمر این رژیم نتوانسته آینده اش را تثبیت کند، وارد وضعیت «محاصره» شده است و در آستانه بحران موجودیت قرار دارد.

بیشتــر بدانیــد:

نگاهی آماری و ارقامی به یکسال نبرد حزب‌الله با اسرائیل

حمایت تمام قد سپاه پاسداران از «مقاومت اسلامی»


 
«ایندیپندنت» گزارش می دهد:  درگیری غیرقابل تصور و بی‌سابقه‌ای در سراسر خاورمیانه رخ داده است و انتظار می رود باعث شود اسرائیل همچون سال ها پیش به «رژیمی محاصره شده» تبدیل شود. جنگ های فرسایشی ای که اسرائیل در غزه و جنوب لبنان به راه انداخته است، عواقب وخیمی دارد؛ درگیری هایی که به نظر می آید از هفتم اکتبر به طور مداوم در حال گسترش است و تصور هرگونه راه حلی را غیرممکن می کند. در واقع طولانی ترین جنگی که اسرائیل تا به حال انجام داده، در حال تبدیل شدن به روندی روزمره و طبیعی است.

نادیده گرفتن عبرت های تاریخ ممکن است به تقلید کورکورانه از گذشته منجر شود. حتی اگر دو طرف بر سر آتش بسی به توافق دست یابند که اوضاع غزه را آرام کند، نکبتی جدید، هر چند تحریک کننده باشد، ممکن است فلسطینیان را به تلاش برای بین المللی کردن درگیری سوق دهد؛ همانطور که سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در دهه 1960 انجام داد. ربودن هواپیماها و کشاندن مناقشه اعراب و اسرائیل به متحدان اروپایی و آمریکایی اسرائیل در آن زمان نتیجه معکوس داشت؛ اما آیا مردم از تاریخ درس می گیرند؟

برای مطالعه بیشتر به «راهبرد معاصر» مراجعه کنید.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


چهار شنبه 25 مهر 1403 - 18:5:39