شیخ ماهر حمود: سیدحسن، ذهن هوشیار و دوراندیشی و اخلاق را با هم داشت

سه شنبه 10 مهر 1403 - 19:33:9

رئیس "اتحادیه جهانی علمای مقاومت" با حضور در برنامه "سید المقاومین" شبکه الکوثر، درباره شخصیت والای شهید سیدحسن نصرالله اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، "شیخ ماهر حمود" در برنامه "سید المقاومین" گفت: زمانی که خبر شهادت شهید بهشتی و 72 تن از مقامات جمهور اسلامی در اوایل انقلاب به امام خمینی رحمت الله علیه رسید، ایشان گفت الآن وقت گریه و زاری نیست، برای آنها جایگزین مشخص کنید. امام این سخن را با خونسردی و به رغم بزرگی مصیبت بیان کرد.

شیخ حمود افزود: اکنون هم می گوییم وقت گریه و زاری نیست و عزاداری نیست که اگر وقت این کار بود باید خون می گریستیم و جان می دادیم. ولی قضا و قدر الهی فراتر از خواست همه است. به دشواری می توان فرمانده ای ممتاز و بزرگ همچون سیدحسن نصرالله پیدا کرد ولی ارتباط ما با خدا است و خداوندی که سید حسن را برای ما فرستاد، کسی را برای امت خواهد فرستاد که راه پرعظمت او را تا حقق وعده خداوند ادامه دهد.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت ادامه داد: سال 1983 سید حسن را در زمانی که 23 سال داشت شناختم و او را شخصیتی استثنایی و ممتاز و برخوردار از نیروی درونی و منطق و شیوایی کلام دیدم. در همان سال ها به خصوص در سال 1985 به کسانی که اطراف من بودند گفتم این جوان جایگاهی بالا دارد. ما در وجود او نیروی ذهن و ایمان عمیق و دوراندیشی و فراتر از همه، اخلاق مداری را مشاهده کردیم.

شیخ حمود گفت: سیدحسن ذهن هوشیار و دوراندیشی و اخلاق ممتاز را یکجا داشت و آینده نگر بود و همه جزئیات را دنبال می کرد ولی خودمحور نبود و به توصیه های دیگران گوش می داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 10 مهر 1403 - 19:33:3