بیانیه ارتش لبنان پس از شهادت "سید حسن نصرالله"

یک شنبه 8 مهر 1403 - 14:0:0
بیانیه ارتش لبنان پس از شهادت "سید حسن نصرالله"

ارتش لبنان امروز یکشنبه پس از ترور دبیرکل حزب مقاومت لبنان شهید سید "حسن نصرالله"،  در حومه جنوبی بیروت، از شهروندان خواست تا وحدت ملی و میهن پرستی خود را حفظ و به آشتی وصلح  ملی پایبند بمانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این بیانیه پس از اعلام روز شنبه ی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور جنایتکارانه ی سید حسن نصرالله در روز جمعه، از سوی فرماندهی ارتش و خبرگزاری رسمی لبنان منتشر شده است.

در این بیانیه ی فرماندهی ارتش لبنان آمده است"در پی تداوم حملات جنایتکارانه دشمن اسرائیلی که منجر به شهادت سید حسن نصرالله شد، فرماندهی ارتش از شهروندان می‌خواهد که وحدت ملی را حفظ کرده و به اقداماتی که ممکن است به آشتی مدنی آسیب برساند دست نزنند.

وی مرحله کنونی را در تاریخ ملت لبنان خطرناک و حساس توصیف کرده و تصریح نمود "دشمن اسرائیلی برای اجرای طرح های خرابکارانه خود و ایجاد تفرقه بین لبنانی ها تلاش می کند و فرماندهی ارتش به اتخاذ تدابیر امنیتی لازم (که به آن اشاره نکرده) و انجام وظیفه ملی خود برای حفظ این صلح ملی ادامه می دهد".

در این بیانیه ارتش همچنین از شهروندان لبنانی خواسته است تا با این اقدامات هم سو باشند و مطابق با وحدت ملی که تنها تضمین برای بقای یکپارچگی لبنان است، عمل کنند.

گفتنی است همزمان با ترور "حسن نصرالله" این سید شهید مقاومت ، ارتش "اسرائیل" از 23 سپتامبر و از آغاز رویارویی با مقاومت "حزب‌الله" یعنی از حدود یک سال پیش تاکنون به"خشونت‌آمیزترین و گسترده‌ترین" حملات وحشیانه خود ادامه داده ومی دهد تا آنجا که در شامگاه شب گذشته 816 تن از جمله کودکان و زنان را شهید و 2507 را زخمی کرده است.

همچنین بنا بر اعلام وزارت بهداشت لبنان،جناح های لبنانی و فلسطینی به ویژه حزب الله در این کشور ، از 8 اکتبر سال گذشته تا به امروز، هر روز با ارتش صهیونیستی در سراسر "خط آبی" درگیر شده اند که در نتیجه ی آن 1640 نفر از جمله 104 کودک و 194 زن شهید و 8 هزار و 408 لبنانی زخمی شده اند.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


یک شنبه 8 مهر 1403 - 12:58:3

دسته بندی :