بازتاب حمله موشکی حزب‌الله به مقر موساد

چهار شنبه 4 مهر 1403 - 14:22:58

 حزب الله لبنان اعلام کرد که مقر فرماندهی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در حومه شهر تل آویو را با یک فروند موشک بالستیک از نوع «قادر ۱» هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از فلسطین الیوم، حزب الله لبنان در بیانیه خود آورده است: مقاومت اسلامی لبنان در راستای دفاع از لبنان و ملت این کشور، ساعت شش و نیم صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی، مقر فرماندهی موساد در حومه شهر تل آویو را با یک فروند موشک بالستیک از نوع «قادر ۱» هدف قرار داد.
این بیانیه افزود: محل مورد نظر، مقر مسئول ترور فرماندهان (حزب الله) و منفجر کردن دستگاههای ارتباطی و بی سیم و پیجر بود.
این برای اولین بار از آغاز جنگ علیه غزه است که شهر اشغالی تل‌آویو از لبنان هدف حمله موشکی قرار گرفته است.
در این حال،  روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با بیان اینکه در صورت وقوع یک جنگ تمام عیار در لبنان، رژیم صهیونیستی باید در زمین حزب‌الله بجنگد، جایی که دیگر مزایای این رژیم در حوزه‌های فناوری و اطلاعات تعیین‌کننده نخواهند بود، تاکید کرد: زرادخانه بزرگ حزب‌الله در لبنان در انتظار اسرائیل است.
 در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: (رژیم) اسرائیل در روزهای گذشته حزب‌الله را با انفجارهای کنترل شده از راه دور و حملات هوایی هدف قرار داده است اما در صورت وقوع جنگ زمینی میان آنها وضعیت به کلی متفاوت خواهد بود.
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، حزب‌الله دارای زرادخانه‌ای بزرگی از راکت، پهپاد و تسلیحات ضد تانک است که می‌تواند با استفاده از آنها، نظامیان اسرائیلی را زمین‌گیر کرده و مانع پیشروی آنها شود.
همچنین سخنگوی سابق نظامی رژیم صهیونیستی ضمن هشدار درباره ورود ارتش این رژیم به جنگ زمینی با حزب الله لبنان، آن را آرزوی دبیرکل حزب الله دانست و از سه احتمال درباره جنگ غزه نیز سخن گفت.
به گزارش رای الیوم، ژنرال «رونین مانیلیس» به دنبال تشدید درگیری میان مقاومت اسلامی لبنان و رژیم صهیونیستی و بحث احتمال حمله زمینی اسرائیل به جنوب این کشور و در شرایطی که حزب الله به طور گسترده شمال اراضی اشغالی را زیر آتش گرفته است، درباره این حمله هشدار دادو افزود: اسرائیل در روزهای اخیر تصمیم گرفت که از زور استفاده کند تا بتواند نصرالله( سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله) را وادار کند تا بگوید بس است، من از معادله ای که گفتم به خاطر «یحیی السنوار»( رئیس دفتر سیاسی حماس) مشارکت می کنم، دست بر می‌دارم. نصرالله حزبش را برای دفاع از حماس و السنوار تشکیل نداده است؛ اما زمانی که تصمیم به مشارکت و حمایت از حماس گرفت، آن را به طور کامل انجام داد و نمی‌توان حالا وی را از به کارگیری توان بیشتر دور کرد.
مانیلیس بیان کرد: جنگ سوم با لبنان در کار نیست، بلکه جنگ اول با محور مقاومت خواهد بود و ما به موضوع جنگ نزدیکتر شده و گمان می‌کنیم که نصرالله پرچم سفید را بالا خواهد برد اما این در قاموس او، جایی ندارد. کابینه اسرائیل گمان می‌کند که اگر زور را افزایش دهد، موصوع سریع فیصله می یابد که این اشتباه جوهری و اساسی است.
سخنگوی سابق نظامی رژیم اسرائیل ادامه داد: حمله زمینی بزرگترین آرزوی نصرالله و این وضعی است که عیارش را نشان خواهد داد. سئوال مطرح این است که کابینه اسرائیل هنگامی که تصمیم به تشدید تنش به این شکل گرفت، آیا این موضوع را در نظر گرفت که جایگزین هایی که ارائه کرده، آنهایی نیستند که تحقق یابند؟ ما هر روز برای خود دست می‌زنیم. این طرح از دوازده سال پیش طراحی شده و ما همه روزه شاهد اموری هستیم که انتظارش را نداریم. ما به دوره رکود خواهیم رسید. با توجه به تجربه جنوب (غزه)، بدون فکر تصمیم گرفته شده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 4 مهر 1403 - 14:22:52