نگاهی به تحولات سیصد و سی و پنجمین روز طوفان‌الاقصی

چهار شنبه 4 مهر 1403 - 13:42:14
 نگاهی به تحولات سیصد و سی و پنجمین روز طوفان‌الاقصی

در حالیکه رهبران بسیاری از کشورها در سازمان ملل در خصوص ادامه حملات رژیم اسرائیل به غزه و لبنان  تنها ابراز نگرانی کرده‌اند، اما این جبهه مقاومت است که حمایت خود از مردم فلسطین را به شکل عملی نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  در حالی که جنگ غزه به روز 355 خود رسیده است، حملات هوایی رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف در نوار غزه ادامه دارد و این حملات با افزایش بمباران و کشتارها به ویژه در شمال غزه همراه است.
در اوایل بامداد امروز (چهارشنبه)، حملات هوایی به چادرهای پناهندگان در اردوگاه النصیرات در وسط غزه، منجر به شهادت و مجروحیت تعدادی از غیرنظامیان شد.
همزمان در حالی که جامعه جهانی همچنان در توقف این فجایع ناتوان است، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه در برابر مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، این وضعیت را محکوم کرد و آن را «کابوس دائمی» خواند که کل منطقه را تهدید می‌کند.
 او بار دیگر خواستار توقف فوری جنگ شد و به حملات رژیم اشغالگر به لبنان اشاره کرد و گفت که عدم توقف جنگ غزه کل منطقه را به آشوب می‌کشاند که اولین آن از لبنان آغاز شد.

سایر تحولات مهم غزه و لبنان در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

سه حمله مقاومت اسلامی عراق به رژیم صهیونیستی  

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که در عملیاتی از بامداد امروز تاکنون با پهپاد یک هدف نظامی را در شمال فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داده است.مقاومت اسلامی عراق همچنین در اطلاعیه دوم خود افزود: در عملیاتی دیگر، یک «هدف حیاتی» متعلق به ارتش اشغالگر را در شمال فلسطین اشغالی به وسیله موشک کروز «الارقب» مورد هدف قرار داده است. در پی این حمله، رسانه‌های اسرائیلی از صدا در آمدن آژیرهای هشدار در جولان اشغالی خبر دادند.
مقاومت اسلامی عراق در اطلاعیه‌ سوم خود نیز  از حمله پهپادی به «هدفی در نزدیکی دره اردن» خبر داد و اعلام کرد که به عملیات‌های خود علیه مواضع دشمن صهیونیستی ادامه خواهد داد. به اذعان منابع اسرائیلی، سامانه‌های پدافند هوایی این رژیم موفق به ره‌گیری و انهدام این پهپادها نشده‌اند.

 بمباران بیت لاهیا و جبالیا

براساس گزارش منابع فلسطینی، در بمباران خانه‌ای در بیت لاهیا در شمال غزه یک فلسطینی به شهادت رسید و چندین نفر دیگر زخمی شدند. همچنین هواپیماهای رژیم صهیونیستی حملاتی را به غرب اردوگاه جبالیا در شمال غزه انجام دادند. دو فلسطینی  نیز بر اثر بمباران چادر پناهندگان در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز غزه به شهادت رسیدند. دفاع مدنی غزه هم  از کشف پیکر کودکی در زیر آوار خانه‌ای خبر داد که طی حملات هوایی روز گذشته در اردوگاه النصیرات به شهادت رسیده بود.
ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تعدادی از ساختمان‌های مسکونی را در منطقه ابوشماله، شمال غرب النصیرات در وسط غزه، منفجر کرد.

بمباران مناطق مسکونی لبنان توسط جنگنده‌های صهیونیستی

خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان از تداوم حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه این منطقه خبر داد. در این گزارش آمده است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق حداثا، یاطر و عیتا الجبل را هدف قرار دادند.
حمله به منطقه الجیه باعث تخریب و قطع آزادراه بین المللی در این بخش شد. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین چندین نوبت بقاع واقع در شرق لبنان را بمباران کردند. این حملات شهر بعلبک، دورس، الجمالیه، بریتال، الخضر، امهز، شعث و مسیر نحله را هدف قرار دادند. همچنین مناطق حوش الرافقه، الخضر، ریاق، سرعین و اللبوه نیز هدف قرار گرفتند. علاو بر این، مناطق المنصوری، حبوش، معرکه، عین قانا و عبا توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند.

حمله موشکی حزب الله علیه تل آویو برای نخستین بار

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از نخستین حمله موشکی حزب الله لبنان به تل آویو خبر داد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از فعال شدن سامانه موشکی فلاخن داوود برای رهگیری موشک بالستیک حزب الله لبنان به سمت تل آویو خبر داد و مدعی شد که موشک بالستیک حزب الله توسط سامانه مذکور رهگیری شده است.
رسانه‌های عبری زبان نیز از ورود یک میلیون صهیونیست به پناهگاه‌ها در تل آویو طی چند دقیقه به دلیل به صدا درآمدن آژیرهای خطر خبر دادند. رسانه‌های عبری زبان همچنین از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در نتانیا، شارون و عیمق حیفر در شمال تل آویو خبر دادند.

مهم‌ترین پایگاه جاسوسی «اسرائیل» زیر آتش موشک‌های حزب الله رفت

رسانه‌های صهیونیستی به هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی گلیلوت توسط حزب الله لبنان و توقف حرکت هواپیماها در فرودگاه بن گوروین اذعان کردند.
به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که بر اساس گزارش‌های مخابره شده، حزب الله لبنان پایگاه گلیلوت را هدف قرار داده است. پایگاه نظامی گلیلوت یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین پایگاه‌های جاسوسی- نظامی در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی به شمار می‌رود که زیرساخت‌های اصلی جاسوسی تل‌آویو در آن قرار دارد. رسانه‌های عبری همچنین به توقف حرکت هواپیماها در فرودگاه بن گوریون اشاره کردند.

هاآرتص: ۴۰ هزار رزمنده منتظر یک اشاره سید حسن نصرالله هستند

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نگرانی شدید تل آویو نسبت به حضور ۴۰ هزار رزمنده از سوریه، عراق و یمن در جولان اشغالی سوریه اشاره کرد.
در این گزارش آمده است که ۴۰ هزار رزمنده از سوریه، عراق و یمن خود را به بلندی‌های اشغالی جولان سوریه رسانده‌اند و منتظر اشاره سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای نبرد با رژیم صهیونیستی هستند.
هاآرتص به نقل از مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت که شرایط در این منطقه نگران کننده است و حضور این نیروها یک مسأله بسیار خطرناک به شمار می‌رود. در این گزارش آمده است که استقرار این نیروها بیانگر آن است که ممکن است جنگ رژیم صهیونیستی به یک جنگ منطقه‌ای بسیار گسترده‌تر تبدیل شود.
یک نهاد امنیتی در رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که حزب الله، توان مندی هایی دارد که می‌تواند میادین دریایی و اقتصادی این رژیم را تهدید کند. این حزب همچنان قدرت شلیک ۱۰۰ هزار موشک برای هدف قرار دادن اراضی اشغالی را دارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 4 مهر 1403 - 13:42:9