ادامه نسل‌کشی، این بار با قطع عمدی برق در غزه

جمعه 30 شهریور 1403 - 12:0:0
ادامه نسل‌کشی، این بار با قطع عمدی برق در غزه

ارتش رژیم صهیونیستی برای ٣۵٠مین روز پیاپی، همچنان به بمباران مناطق مختلف باریکه غزه و ارتکاب انواع جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی به اشکال مختلف ادامه می‌دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائيل به ارتش این رژیم دستور داده است که روش توزیع کمک‌های بشردوستانه به غزه را تغییر دهند تا به زعم وی این کمک‌ها به‌دست جنبش حماس نیفتند. وی خواستار نظارت انحصاری ارتش این رژیم بر توزیع کمک‌های بشردوستانه در مناطق مشخص شده تحت اشغال شده است.

از سوی دیگر، جنبش حماس در واکنش به پیشنهاد جدیدی که صبح روز پنج‌شنبه در رسانه‌های رژیم صهیونیستی مطرح‌ شد، اعلام کرد رژیم صهیونیستی این پیشنهاد را به دولت آمریکا تحویل داده است. در این پیشنهاد، آزادی همه اسرای رژیم اشغالگر در یک مرحله، در ازای ایجاد به‌اصطلاح "گذرگاه امن" برای خروج "یحیی السنوار" رئیس دفتر سیاسی حماس از غزه مطرح‌ شده است.

"غازی حمد" عضو هیئت مذاکره کننده حماس به العربی الجدید گفت که حماس به جز پیشنهاد "جو بایدن" رئیس‌جمهور آمریکا که در دوم ژوییه مطرح‌ شده است، هیچ پیشنهاد جدیدی را در غزه نمی‌پذیرد.

در وقوع فجایع خونین در لبنان، "آنتونی بلینکن" وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که نمی‌خواهد هیچ یک از طرفین دست‌به‌کاری بزنند که اوضاع را از این هم وخیم‌تر کند و دستیابی به آتش‌بس در غزه را دشوارتر کند.

قطع عمدی برق در غزه

دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه اعلام کرد تاریکی و قطع برق عمدی در باریکه غزه توسط رژیم صهیونیستی در حدود یکسال گذشته ابزاری برای نسل‌کشی بوده و فاجعه‌ای است که پیامدهای بلندمدت برای ابعاد مختلف زندگی دارد که حدود 2.3 میلیون فلسطینی را در شرایط ویرانگری قرار داده است.

فلسطین قطع برق در نوار غزه اقدامی بی سابقه در تاریخ جنگ‌ها بوده که ناشی از تصمیمی سیاسی برای نابودی فلسطینیان است و تنها به خصومت با مردم این منطقه مربوط نمی‌شود.

این سازمان بین‌المللی ادامه داد رژیم صهیونیستی خطوط انتقال برق را مختل نموده که باعث عدم انتقال 120 مگاوات برق از ابتدای جنگ شده و علاوه بر آن از ورود سوخت به این منطقه جلوگیری کرده که باعث توقف کار ایستگاه‌های تولید برق نیز شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است اشغالگران صهیونیست به این محدودیت‌ها اکتفا نکرده بلکه حملات گسترده و سازمان‌دهی شده به منابع انرژی جایگزین غزه به ویژه سامانه‌های تولید برق خورشیدی در پشت بام‌های ساختمان‌های عمومی و خصوصی انجام داده است که از جمله آنها بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، نانوایی‌ها و مراکز خرید بوده است در حالی که هیچ خسارت امنیتی یا نظامی برای اشغالگران نداشته است. این رویه حاکی از وجود سیاستی روشمند برای نابودی تمام منابع برق است که هدف آن غرق کردن غزه در تاریکی کامل است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 30 شهریور 1403 - 9:35:27