نخست وزیر عراق:

پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق به زودی اعلام می‌شود

سه شنبه 27 شهریور 1403 - 16:57:25
پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق به زودی اعلام می‌شود

نخست وزیر عراق با بیان این که پایان ماموریت نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق به زودی اعلام می‌شود، گفت: پایان این ماموریت به معنای پایان روابط میان عراق و آمریکا نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع) محمد شیاع السودانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به این که دلایل حضور ائتلاف بین المللی در عراق پایان یافته و عراق سال 2024 همانند عراق سال 2014 نیست، اظهارداشت که از مرحله جنگ به مرحله ثبات رسیدیم.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گروه ترویستی داعش را دیگر تهدیدی برای عراق ندانست و گفت: گفت وگوی صریح با ائتلاف بین المللی را آغاز کرده ایم و کمیته‌ای دوجانبه برای ساماندهی خروج نیروهای ائتلاف تشکیل شده است.

نخست وزیر عراق پایان این ماموریت را به معنای پایان روابط میان عراق و آمریکا ندانست و در عین حال یادآورشد که بلکه برعکس با آمریکا وارد مذاکرات برای برقراری روابط امنیتی پایدار و روابط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در کنفرانس بین المللی ائتلاف علیه داعش شرکت خواهیم کرد گفت که به گزینه‌های مردم آمریکا در انتخاب رئیس جمهور خود احترام می‌گذاریم و با هر دولتی تعامل خواهیم کرد.

السودانی در ادامه با اشاره به اینکه ایران حامی فرآیند سیاسی و تلاش های عراق در مبارزه با تروریسم است، گفت عراق تنها کشوری در منطقه است که روابط ممتاز با ایران و آمریکا دارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 27 شهریور 1403 - 16:57:20