عملیات گذرگاه کرامه ؛ تقویت جبهه حمایت از غزه

چهار شنبه 21 شهریور 1403 - 19:0:0

یک کارشناس لبنانی در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد: عملیات گذرگاه کرامه جبهه جدیدی را در حمایت از غزه گشوده است.

ویژه ‌ -الکوثر دکتر «علی بیضون» ، استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی از لبنان  در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: تردیدی نیست که عملیات گذرگاه کرامه تقویت جبهه اردنی حمایت از غزه بود و نشان داد این عملیات براساس ایمان عمیق مردم اردن به موضوع حمایت از مردم مظلوم فلسطین انجام شده است .
وی افزود: با انجام عملیات گذرگاه کرامه ، تلاش های  دولت و مقامات اردنی در مورد موضوع عادی سازی و توافقات برای حفاظت از موجودیت صهیونیستی از کنار رود و دره اردن در راستای اجرای توافقات وادی عربا در سال 1994 ناکام و به شکست انجامید.
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: با انجام این عملیات به رهبری شهید ماهر الجزی تاکید شد که اردن به سمت حفاظت از رژیم صهیونیستی نمی رود و تصمیمات و عملکرد دولت آن در حفاظت از موجودیت رژیم اشغالگر  با انتقال غذا و تجهیزات ، از سوی مردم اردن مردود است و پذیرفتنی نیست.
بیضون گفت:  دولت اردن برای احیای اقتصاد و حفظ موجودیت دشمن صهیونیستی که درپی ضربات مقاومت با مشکلات گسترده ای روبرو شده ، بارها انتقال تجهیزات و مواد غذایی  را به سرزمین های اشغالی تسهیل کرده است .
استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی دانشگاه لبنان تاکید کرد: با انجام عملیات گذرگاه کرامه ،  جبهه اردن هم گشوده شده و دیگر فضا را برای گردشگران و نظامیان صهیونیست که سعی  در عبور از کرانه باختری دارند، ناامن می کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 21 شهریور 1403 - 14:19:45