بلومبرگ: آمریکا به همراه ناوگان دریایی خود از دریای سرخ فرار کرد

شنبه 17 شهریور 1403 - 13:17:48
بلومبرگ: آمریکا به همراه ناوگان دریایی خود از دریای سرخ فرار کرد

رسانه آمریکایی با بیان اینکه آمریکا در برابر ارتش یمن در نبرد دریای سرخ در حال شکست است، نوشت: هیچ نشانی از کشتی‌ها و ناوهای آمریکایی و انگلیسی که ادعای حمایت و حفاظت از دیگر کشتی‌ها را در دریای سرخ داشتند، نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بلومبرگ  افزود: «عملیات نگهبان رفاه» به رهبری آمریکا توسط یک ائتلاف چند ملیتی در دسامبر ۲۰۲۳ در پاسخ به حملات ارتش یمن به کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم صهیونیستی که از دریای سرخ جنوبی عبور می‌کردند، اعلام شد و هدف این بود که یک جبهه یکپارچه بین‌المللی ایجاد شود که یمنی‌ها را از حملات بیشتر باز دارد و به شرکت‌های کشتیرانی که به دلایل ریسک و هزینه‌ بیمه، دماغه امید نیک را دور می‌زدند، اطمینان خاطر دهد.
رسانه خبری بلومبرگ تصریح کرد: عملیات‌های ارتش یمن در راستای همبستگی با فلسطین در تعداد و تنوع شکل تصاعدی به خود گرفته و از ماه ژانویه، نه تنها تعداد حملات به‌طور پیوسته افزایش یافته، بلکه متنوع هم شده است.
این رسانه افزود:  پهپادها و موشک‌های کروز با موشک‌های بالستیک یمن همراه شده‌اند. ماه آوریل اولین استفاده از پهپاد سطحی را نیز صنعا انجام داد  و از آن زمان به بعد این روش افزایش مداومی داشته است. اخیرا هم شلیک سلاح‌های سبک از قایق‌های تندرو به آن‌ها اضافه شده و در چند هفته گذشته میزان حملات به بالاتر از میانگین ۲.۵ مورد در هفته افزایش یافته است.
بلومبرگ تاکید کرد: در این میان هیچ نشانی از کشتی‌ها و ناوهای آمریکایی و انگلیسی که ادعای حمایت و حفاظت از دیگر کشتی‌ها را در دریای سرخ داشتند، نیست و یمنی ها گفتند: آمریکا به همراه ناوگان نیروی دریایی خود از دریای سرخ فرار کرد و در جستجوی جایگزین است و سرخوردگی آن از همان روز نخست درگیری مشخص بود.
بلومبرگ در ادامه با اشاره به اینکه بحران دریای سرخ، آمریکا را در وضعیت متزلزلی قرار داده است، می‌نویسد: بحران دریای سرخ، ارتش آمریکا را با خستگی اساسی مواجه ساخته و هم‌چنین این کشور مقادیر کافی موشک‌های هدایت‌شونده، بمب‌های لیزری، جنگنده و ناو جنگی را ندارد. هم‌چنین موفقیت ارتش یمن یک‌بار دیگر ثابت کرد که ایالات متحده آمریکا به‌عنوان یک ابر قدرت از صحنه جهانی کنار گذاشته می‌شود و بازیگران کوچک می‌توانند توانمندی‌هایی را از خود نشان دهند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 17 شهریور 1403 - 13:17:43