نگاهی به تحولات سیصد و سی‌ و هفتمین روز «طوفان الاقصی»

شنبه 17 شهریور 1403 - 12:35:56
نگاهی به تحولات سیصد و سی‌ و هفتمین روز  «طوفان الاقصی»

ادامه حملات هوایی و زمینی ضد غزه و رفح، بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در شمال غزه و بی اعتمادی صهیونیست‌ها به کابینه نتانیاهو از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در سیصد و سی و هفتمین روز طوفان الاقصی ، شلیک توپخانه به سمت خانه‌های فلسطینیان در محله تل الهوا در جنوب غرب غزه همچنان ادامه دارد و در پی بمباران خانه‌ای در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه 4 فلسطینی و در بمباران خانه‌ای در منطقه النصر در غرب شهر غزه نیز یک زن و یک کودک فلسطینی به شهادت رسیدند.
گزارش‌ها حاکی است که مناطق شمالی شهر رفح در جنوب نوار غزه هدف حمله توپخانه ارتش صهیونیستی قرار گرفته است. ارتش اشغالگر صهیونیستی در محله الصبره در جنوب شهر غزه اقدام به منفجر کردن تعداد زیادی خانه کرد.
منابع خبری از شلیک بیش از 30 موشک از جنوب لبنان به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است:

4شهید در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در شمال غزه

منابع خبری فلسطین امروز گزارش دادند که بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در مدرسه‌ای در جبالیا واقع در شمال نوار غزه 4 شهید و 19 زخمی برجای گذاشت. همچنین در بمباران خانه‌ای در منطقه النصر در غرب شهر غزه یک زن و یک کودک به شهادت رسیدند.

نابودی حماس در غزه ۵ سال زمان می‌برد

یکی از نظامیان ارشد رژیم صهیونیستی به ناتوانی این رژیم در شکست دادن جنبش حماس اذعان کرد.  «طال روس» سرتیپ نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در گفت و گو با شبکه کان اذعان کرد: شکست بزرگ برای تل آویو در مناطق اطراف نوار غزه رخ داد.
وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط کنونی حماس، این جنبش شکست نخورده و نابود نشده است.
طال روس تصریح کرد: اگر ما به درگیری‌های خود در غزه تا نابودی حماس ادامه دهیم باید پنج سال به همین منوال در این منطقه باقی بمانیم. وی بیان کرد: ما درگیر جنگ فرسایشی در شمال و جنوب شده‌ایم.
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از افسران ارشد ارتش این رژیم گزارش داد: ما خطاب به نتانیاهو می‌گوییم که در تمام میادین درگیر هستیم و زمان اتخاذ تصمیمات راهبردی فرا رسیده است.

صهیونیست‌ها به کابینه نتانیاهو اعتماد ندارند

نتایج یک نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان می‌دهد اکثر صهیونیست‌ها به کابینه نتانیاهو اعتماد ندارند.
به گزارش شبکه الجزیره، نتایج نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ۶۰ درصد از صهیونیست‌ها امضای توافق با جنبش حماس را مهم‌تر از استقرار نظامیان صهیونیست در محور فیلادلفیا می‌دانند.
همچنین ۶۱ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی به کابینه نتانیاهو در خصوص تلاش برای بازگرداندن اسرا اعتمادی ندارند.
نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد ۴۳ درصد از صهیونیست‌ها، نتانیاهو را مسئول اصلی شکست این رژیم در تاریخ ۷ اکتبر سال گذشته می‌دانند.

مقام صهیونیست: اگر اوضاع کرانه باختری وخیم شود قلب اسرائیل دچار مشکل می‌شود

یکی از مقامات سابق ارتش رژیم صهیونیستی به وخامت اوضاع کرانه باختری و نداشتن یک راهبرد مشخص اشاره کرد.
 «اسرائیل زیو» رئیس سابق شاخه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که تل آویو هیچ راهبردی ندارد.
وی افزود: تل آویو مثل کشتی است که موتور آن خراب شده و با موج آب بدون هیچ هدف مشخصی حرکت می‌کند.
زیو اضافه کرد: ما شاهد تشدید فشارها بر جبهه شمالی هستیم. آیا مشکل کرانه باختری حل شد؟ این مشکل باید حل شود. اگر اوضاع در کرانه باختری به سمت انفجار حرکت کند قلب اسرائیل دچار مشکل می‌شود و انفجارها در تل آویو و تمام مناطق دیگر تکرار خواهد شد.

آژیر هشدار در شمال فلسطین اشغالی به صدا در آمد

آژیر هشدار در شهرک «راس الناقوره» در الجلیلی غربی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی از ترس نفوذ پهپاد به صدا درآمد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 17 شهریور 1403 - 12:35:52