قلدری اسرائیل در مقابل مقام‌های دیوان لاهه

جمعه 16 شهریور 1403 - 9:0:0
قلدری اسرائیل در مقابل مقام‌های دیوان لاهه

مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به دلیل پیشبرد پرونده صدور قرار بازداشت بین‌المللی برای مقام‌های رژیم صهیونیستی در معرض تهدیدهای مکرر علنی و غیرعلنی قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک سخنگوی واحد اطلاع‌رسانی عمومی این دادگاه مستقر در لاهه این موضوع را به پایگاه «العربی‌الجدید» اعلام کرد.

روز چهارشنبه کریم خان، دادستان اصلی دیوان بین‌المللی کیفری گفته بود که مقام‌های این دادگاه هدف «تهدیدهای شخصی مکرر» از سوی حامیان اسرائیل قرار گرفته‌اند.

سخنگوی واحد اطلاع رسانی عمومی دیوان بین‌المللی کیفری گفت که چنین تهدیدهایی استقلال و بی‌طرفی این دادگاه را تضعیف می‌کند.

وی گفت: «حمله به دیوان بین‌المللی کیفری تضییع حق قربانیان جنایت است و این قابلیت را دارد که به تضعیف اصول بنیادین اساسنامه رم و قوانین حقوق بین‌المللی منجر شود.»

تصمیم خان برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر ژنرال‌های رژیم صهیونیستی با واکنش منفی و شدید رژیم صهیونیستی و متحدان نزدیکش مواجه شده است.

مقام‌های اسرائیلی چندی پیش به روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» گفته‌اند که فشارهای دیپلماتیک به دیوان بین‌المللی کیفری وارد شده تا صدور حکم بازداشت علیه مقام‌های رژیم صهیونیستی را به تعویق بیاندازند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 16 شهریور 1403 - 9:49:37

دسته بندی :