گسترش اعتصاب در فلسطین اشغالی برای درخواست مبادله اسرا

سه شنبه 13 شهریور 1403 - 16:43:6

به رغم تلاش نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از برپایی تظاهرات برای درخواست مبادله اسرا با جنبش حماس و بازداشت شمار زیادی از معترضان، گزارش ها نشان می دهد اعتراض و اعتصاب علیه لجاجت نخست وزیر این رژیم برای توافق بر سر آتش بس در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» در این باره آمده است: به نشانه همبستگی با خانواده اسرای اسرائیلی در نوار غزه و اعلام مخالفت با مانع تراشی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برابر دستیابی به توافق برای آتش بس و مبادله اسرا با جنبش حماس، اعتصاب و اعتراض گسترده در فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

اعتصاب جدید به دعوت اتحادیه سندیکاهای کارگری و به منظور سوق دادن کابینه نتانیاهو به سوی امضای توافق با حماس پس از کشف اجساد شش نفر از اسرای صهیونیست در نوار غزه برپا شد. این اعتصاب، کارکنان مدارس، دانشگاه ها، فرودگاه بن گورین، ارتباطات و دیگر بخش های اقتصادی را شامل می شود.

رئیس اتحادیه سندیکاهای کارگری اسرائیل گفت: ما باید این بی اعتنایی به اسرا را متوقف کنیم و من به این نتیجه رسیده ام که فقط مداخله ما از طریق اعتصاب گسترده می تواند به این وضع پایان دهد.

لاپید رهبر مخالفان اسرائیلی نیز از اسرائیلی ها خواست در کنار خانواده اسرای اسرائیلی در اعتصاب گسترده شرکت کنند. وی از اتحادیه های کارگری و کارفرمایان و مقامات محلی رژیم اسرائیل خواست اقتصاد را تعطیل کنند و از رئیس کنست خواست نشستی فوری برای بررسی موضوع دستیابی به توافق بر سر غزه برگزار کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 شهریور 1403 - 16:41:12