هاآرتص: اسرائیل در حال فروپاشی است، نه حماس!

سه شنبه 13 شهریور 1403 - 15:1:3
هاآرتص: اسرائیل در حال فروپاشی است، نه حماس!

ژنرال ارتش صهیونیستی در انتقادی تند از نخست‌وزیر این رژیم بخاطر اصرار بر ادامه جنگ تا نابودی حماس نوشته است: این حماس نیست که فرو می‌پاشد بلکه اسرائیل در حال فروپاشی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در شرایطی که یازده ماه از تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه با شعار توخالی نابود کردن حماس می گذرد، «اسحاق بریک» ژنرال سابق رژیم صهیونیستی در مطلبی که در روزنامه «هاآرتص» منتشر شد نوشت: «این حماس نیست، بلکه اسرائیل است که به دلیل طولانی‌تر شدن جنگ در حالت فروپاشی قرار دارد. اسرائیل همچنان نتوانسته به اهداف خود درخصوص نابودی حماس و آزاد کردن تمامی اسرا برسد و تداوم جنگ در غزه پوچ بوده و پیامدهای معکوس به‌دنبال دارد».

او در ادامه ضمن آن که ارتش رژیم صهیونیستی را «ضعیف» توصیف کرد، نوشت: «ارتش اسرائیل روز به روز با تلفاتی که به بار می‌آورد، ضعیف‌تر می‌شود؛ نیروهای ذخیره حاضر به خدمت نیستند و در عین حال سربازان فعلی یا از جنگ خسته شده‌اند یا این که مهارت‌ کافی به دلیل کمبود آموزش ندارند».

روزنامه هاآرتص در ادامه به نقل از این ژنرال سابق نوشت: «جنگ، شدیدا به روابط بین‌المللی، همبستگی اجتماعی و اقتصاد اسرائیل ضربه زده است و ارتش اسرائیل نیروهای کافی برای مبارزه در جبهه‌های متعدد را به‌طور همزمان ندارد.»

«اسحاق بریک» با بیان اینکه حماس همچنان کنترل بیشتر تونل‌های خود را در دست دارد، تاکید می‌کند: «ارتش اسرائیل قادر بوده تنها درصد کمی از تونل‌های حماس را تخریب کند و حماس همچنان کنترل بیشتر این تونل‌ها را به‌دست دارد.»

او در پایان این مطلب علاوه بر آنکه خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد، گفته است: «من از توافق آزادی اسرا و توقف فوری جنگ حمایت می‌کنم. هم‌چنین خواستار جایگزینی و تغییر تمام شاخه‌های سیاسی و نظامی اسرائیل هستم که همگی در شکست وحشتناک امنیتی هفتم اکتبر شریک هستند. راه این است و روش دیگری وجود ندارد».

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته که در آن تاکنون بیش از 132 هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده، بیش از 10 هزار فلسطینی هم مفقود شده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 13 شهریور 1403 - 15:0:46