نگاهی به تحولات سیصد و سی ودومین روز طوفان‌الاقصی

دو شنبه 12 شهریور 1403 - 13:30:15
نگاهی به تحولات سیصد و سی ودومین روز طوفان‌الاقصی

شهادت چهار فلسطینی دیگر، واکنش حماس به مذاکرات آتش بس ، رایزنی  ولیعهد سعودی و رئیس‌جمهور مصر و آغاز اعتصاب عمومی در سرزمین های اشغالی از مهمترین تحولات فلسطین در 24 ساعت گذشته است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مسئول پرونده مذاکرات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که ۶ اسیر کشته شده صهیونیست در غزه می‌توانستند زنده بازگردانده شوند، اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باعث کشته شدن آنها شد.
«خلیل الحیه» خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است محور فیلادلفیا مهم‌تر از اسرا می‌باشد و او اسرای صهیونیست را قربانی می‌کند زیرا اهمیتی برای آنها قائل نیست.
براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، الحیه در ادامه افزود: ارتباط ما با «هرش» اسیر آمریکایی و مجاهدان مسئول محافظت از او پس از ارائه ویدئویی برای اطمینان خانواده‌اش از وضعیت او، قطع شد و امروز او در میان کشته‌شدگان پیدا شد.
این رهبر جنبش حماس همچنین تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو انعطاف و نرمش ما درخصوص تعداد اسرایی که قرار بود روزانه در چارچوب توافق مبادله اسرا آزاد شوند را نپذیرفت.
خبر دیگر اینکه حملات نظامیان صهیونیست به غزه و کرانه باختری همچنان ادامه دارد  ارتش رژیم صهیونستی بعداز عملیات دیروز رزمندگان مقاومت که در شمال شهر الخلیل واقع در کرانه باختری روی داد و سه نظامی صهیونیست کشته شدند، بر شدت حملات خود افزوده است.

سایر تحولات مهم فلسطین در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

شهادت چهار نفر در بمباران خانه‌ای در مرکز غزه

بمباران بامدادی خانه‌‌ای در اردوگاه البریج واقع در مرکز نوار غزه منجر به شهادت چهار تن و زخمی شدن تعداد دیگری شد.

وقوع حادثه دریایی در دریای سرخ

اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه دریایی در 70 مایل دریایی شمال غربی منطقه الصلیف واقع در غرب یمن خبر داد.

مقاومت بولدوزر نظامی ارتش اسرائیل را در جنوب غزه هدف قرار داد

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که با همکاری گردان‌های الناصر صلاح الدین بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را در محله «تل السلطان» غربی در شهر رفح واقع در جنوب رفح هدف قرار داده است.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه

منابع خبری فلسطین از حمله هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطقی در غرب بیت لاهیا در شمال نوار غزه خبر دادند.

تداوم حملات توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به رفح

خبرگزاری فلسطینی شهاب از حملات شدید توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به  رفح واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

 رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و رئیس‌جمهور مصر

ولیعهد سعودی و رئیس‌جمهور مصر درجریان گفت‌وگویی تلفنی آخرین تحولات اراضی فلسطینی به‌ویژه غزه را مورد بررسی قرار دادند. «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و 2 طرف در جریان این تماس تلفنی درخصوص تحولات فلسطین به‌ویژه غزه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

انتقاد مالزی از موضع آمریکا در قبال جنگ علیه غزه

نخست وزیر مالزی تداوم قتل و کشتار در نوار غزه به دست رژیم اسرائیل را محکوم کرد و گفت که دست یابی به آتش بس در غزه به دلیل عدم تعهد برخی از کشورهای مرتبط به ویژه آمریکا [به تعهداتشان]، دلگرم کننده و محتمل نیست و تنها امید آتش بس در نوار غزه این است که آمریکا در این مسئله موضع قوی‌تر اتخاذ کند.

نخست‌وزیر نیوزیلند خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد

 «کریس لوکسون» (Chris Luxon) نخست وزیر نیوزیلند امروز دوشنبه اعلام کرد که خواستار برقراری آتش‌ بس فوری در نوار غزه است.نخست وزیر نیوزیلند در این خصوص گفت: درخواست برقراری آتش‌ بس فوری، گردآوری طرف‌ ها در میز مذاکره و یافتن راه‌ حل دو دولتی (در اراضی اشغالی فلسطین) را مطرح می کنم. 

خودرویی در بزرگراه «ناقوره» لبنان هدف حمله قرار گرفت

 یک پهپاد متعلق به اشغالگران قدس خودرویی را در بزرگراه «ناقوره» لبنان هدف قرار داد. اسپوتنیک در این خصوص گزارش داد که پهپادهای رژیم صهیونیستی یک خودرو را در جاده ناقوره در جنوب لبنان هدف قرار دادند و این حادثه تلفاتی را در پی داشته است. تا کنون اخبار و اطلاعاتی در ارتباط با تلفات این حادثه رسانه این نشده است.سازمان جهانی بهداشت:

کودکان غزه بیش از واکسن به صلح نیازمند هستند

رئیس سازمان جهانی بهداشت خواستار استقرار صلح در غزه به منظور کمک به کودکان فلسطینی شد. تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت بار دیگر خواستار استقرار صلح در غزه برای کمک به غیرنظامیان در این باریکه شد و در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با انتشار تصاویر کودکان مظلوم فلسطینی نوشت: این کودکان بیشتر از واکسن اکنون به صلح نیازمند هستند. در ادامه این پیام آمده است: کودکان غزه امروز واکسن‌های فلج اطفال بیشتری دریافت کردند. با این حال، من بر این باورم بهترین واکسن برای ا

اعتصاب عمومی تبعات اقتصادی جدی برای اسرائیل خواهد داشت

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی با نامه به دادستان عمومی خواستار جلوگیری از اعتصاب عمومی در سرزمین‌های اشغالی شد.  کابینه راستگرای افراطی نتانیاهو اکنون به شدت نگران تشدید اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی پس از جان باختن شش تن از اسرای صهیونیست در بند حماس هستند. برگزاری تظاهرات گسترده و اعتصاب سراسری در روز دوشنبه به طور کامل کابینه این رژیم را تحت فشار قرار داده است.
بر این اساس، بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از دادستان عمومی این رژیم خواست مانع از اعتصاب سراسری روز دوشنبه در سرزمین‌های اشغالی شود.
در نامه اسموتریچ به دادستان عمومی این رژیم آمده است: اعتصاب عمومی اکنون در اسرائیل هیچ مبنای قانونی نداشته و هدف برگزار کنندگان از این اعتصاب نفوذ قابل توجه غیرمعقول برای اتخاذ تصمیم سیاسی بسیار مهمی است که مرتبط با امنیت اسرائیل است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 12 شهریور 1403 - 13:30:11