نگاهی به تحولات سیصد و سی‌امین روز طوفان الاقصی 

شنبه 10 شهریور 1403 - 13:24:6
 نگاهی به تحولات سیصد و سی‌امین روز طوفان الاقصی 

با گذشت 330 روز از جنگ غزه، بامداد امروز شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مختلف غزه را هدف قرار دادند که بر اثر آن تاکنون شهادت 40 فلسطینی تایید شده است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع پزشکی اعلام کردند در حملات هوایی امروز رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از صبح امروز تاکنون 40 فلسطینی به شهادت رسیدند. تنها در بمباران‌های اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه تا این لحظه 19 فلسطینی شهید شدند.
شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات نیمه شب و بامداد امروز مناطق مسکونی در نوار غزه به ویژه عبسان بزرگ واقع در شرق شهر خان یونس در جنوب این باریکه را بمباران کردند.
بمباران خانه‌های فلسطینی‌ها در منطقه جورت اللوت واقع در جنوب خان یونس طی ساعات گذشته دست کم ۲۰ زخمی و سه شهید برجای گذاشته است.
خبرنگار شبکه المیادین همچنین از حملات شدید رژیم صهیونیستی علیه محله الزیتون طی ساعات گذشته خبر داد. بالگردها، پهپادها و دیگر جنگ افزارهای رژیم صهیونیستی مناطق جنوبی محله الزیتون را زیر آتش گرفتند. همزمان توپخانه این رژیم نیز این محله را هدف قرار داد.

سایر تحولات مهم فلسطین در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به کرانه باختری

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نظامیان صهیونیست به مناطق وادی الهریه در الخلیل و جماعین در جنوب نابلس یورش بردند.
به گزارش شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست، خانه‌های فلسطینی‌ها را در محله الجابریات در نزدیکی اردوگاه جنین واقع در شمال کرانه باختری منفجر کردند. منطقه کفردان واقع در غرب جنین نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست بود.
علاوه بر نظامیان متجاوز، شهرک نشینان مسلح صهیونیست نیز طی ساعات گذشته در نزدیکی منطقه تقوع واقع در جنوب شرق بیت لحم تجمع کردند. آنها مسیرهای ارتباطی این منطقه با الخلیل را بستند. نظامیان صهیونیست نیز به سمت خودروهای فلسطینی‌ها گازهای اشک آور شلیک کردند.

کمین نیروهای مقاومت در مسیر صهیونیست‌ها 

نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری برای نبرد با نظامیان صهیونیست که به این منطقه حمله ور شده وارد عمل شدند.
به گزارش شبکه المیادین، گردان‌های المجاهدین مستقر در جنین اعلام کردند که نیروهای وابسته به این گردان‌ها موفق شدند نظامیان صهیونیست را در خیابان الناصره واقع در جنین هدف قرار دهند. این عملیات با استفاده از بمب‌های قدرتمند صورت گرفت و بعد از آن نظامیان صهیونیست مجبور به ترک این منطقه شدند.
گردان‌های شهدا الاقصی نیز اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی موفق شدند پیاده نظام دشمن را در محله الجابریات در کمین از پیش آماده شده خود غافلگیر کنند.
گروه هان های قدس هم  از انفجار یک بمب قدرتمند در محور الجابریات در مسیر نظامیان صهیونیست خبر داد. در جریان این عملیات چند نظامی صهیونیست زخمی شدند.
نیروهای فلسطینی همچنین موفق شدند نظامیان صهیونیست را در محورهای مختلف شهر و اردوگاه جنین گلوله باران کنند.

واکنش جنبش حماس به ۲ عملیات قهرمانانه در کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ عملیات صورت گرفته در شمال الخلیل ساعات پس از نیمه شب، یک پیام واضح با خود دارد مبنی بر اینکه تا زمانی که تجاوزات رژیم صهیونیستی ادامه دارد مقاومت همچنان قدرتمند باقی خواهد ماند. در ادامه این بیانیه آمده است: این عملیات‌های منحصر به فرد از لحاظ مکان وقوع آنها در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری پیام‌های ویژه ای دارند.
حماس تاکید کرد: عملیات‌های مذکور در شرایط حساس کنونی که شاهد شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی علیه استان‌های شمالی کرانه باختری و نسل کشی در نوار غزه هستیم انجام گرفتند.
این جنبش اضافه کرد: پیام این عملیات‌ها این است که نمی‌توان هیچ بخشی از خاک وطن را از بخش‌های دیگر جدا کرد و نیروهای مقاومت در کرانه باختری، در هر زمان و مکان اشغالگران را غافلگیر می‌کنند. این حرکت قهرمانانه سیلی محکم دیگری بر صورت سیستم امنیتی اشغالگران آن هم در شرایط آماده باش آنها به شمار می‌رود.

بسته شدن ورودی های شهر الخلیل در پی عملیاتهای بامداد امروز

منابع محلی در کرانه باختری از بسته شدن کلیه ورودی ها و خروجی های شهر الخلیل و همچنین بسته شدن حرم ابراهیمی در شهر الخلیل تا اطلاع ثانوی خبر دادند. این تدابیر صهیونیست ها در پی عملیات های دوگانه بامداد امروز در گوش عتصیون و کرمی تسور اتخاذ شده است.

شهادت پزشکی دیگر در حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه

عبدالرئوف عمار العصار، پزشک فلسطینی به همراه برادر و دو خواهرش در بمباران صبح امروز شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه به وسیله ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

اصابت 3 موشک به شمال فلسطین اشغالی

رادیو ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد دستکم 3 موشک به شهرک «مسکاف عام» در اصبع الجلیل‌ واقع در شمال فلسطین اشغالی اصابت کرده است.

عملیات موشکی حزب الله علیه پایگاه نظامی اسرائیل

حزب الله لبنان اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم غزه و مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان امروز شنبه سایت نظامی «المرج» ارتش رژیم صهیونیستی را با موشک هدف قرار داد و موشک مستقیم به هدف اصابت کرد.

جنبش المجاهدین: عملیات الخلیل پاسخی طبیعی به تجاوزات رژیم صهیونیستی است

جنبش المجاهدین عملیات ترکیبی قهرمانانه در کرمی تسور و غوش عتصیون در الخلیل اشغالی را که منجر به زخمی شدن تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی از جمله فرمانده تیپ عتصیون شد، تبریک گفت.
در بیانیه این جنبش فلسطینی آمده است که این عملیات پیامی آتشین از طرف مردم آزاده فلسطین به رژیم فاشیست و پاسخی طبیعی به تجاوزات اشغالگرانه به شمال کرانه باختری، غزه و طرح‌های یهودی‌سازی در مسجدالاقصی و قدس است.

انفجار مهیب در شهرک صهیونیست نشین «گوش عتصیون» در کرانه باختری

رسانه‌های خبری از وقوع انفجار مهیب در شهرک صهیونیست‌نشین گوش عتصیون در نزدیکی بیت امر واقع در جنوب الخلیل در کرانه باختری خبر دادند. این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از منفجر شدن یک خودرو در ایستگاه سوخت این شهرک صهیونیست‌نشین خبر داده‌اند.

حزب الله پادگان «یعرا» ارتش رژیم اسرائیل را موشکباران کرد

حزب  الله بامداد امروز اعلام کرد که پادگان یعرا و اماکن  استقرار نظامیان صهیونیست در اطراف آن را با موشک‌های فلق و کاتیوشا هدف قرار داده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 10 شهریور 1403 - 13:24:1