به اسم «ریاست اداره مدنی اسرائیل»، به کام کشتار بیشتر و اشغال طولانی تر

جمعه 9 شهریور 1403 - 12:0:0
به اسم «ریاست اداره مدنی اسرائیل»، به کام کشتار بیشتر و اشغال طولانی تر

ارتش اشغالگر در راستای تثبیت اشغالگری در باریکه غزه و مشروعیت گرفتن از جامعه جهانی برای ادامه جنگ در این باریکه، پست جدیدی را تحت عنوان به اصطلاح "رئیس تلاش‌های بشردوستانه- مدنی" در باریکه غزه ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش اشغالگر برای سیصد و بیست ونهمین روز متوالی به یورش گسترده به شهرها و محله‌های فلسطینی‌نشین در کرانه باختری ادامه می‌دهد که طی آن، ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

هشدارهای منطقه‌ای و بین‌المللی درباره وخیم شدن اوضاع در کرانه باختری به دلیل "استفاده بی‌رویه ارتش اشغالگر و شهرک‌نشینان علیه غیرنظامیان فلسطینی"، همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۱۷ فلسطینی از آغاز عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در روز چهارشنبه را تایید، و اعلام کرد که طرف صهیونیستی پیکرهای ۳ تن از شهدا را تحویل نمی‌دهد.

طبق این گزارش، از آغاز یورش نظامی در کرانه باختری ۴۵ فلسطینی بازداشت شده‌اند و حملات نظامیان به خانه‌های فلسطینیان ادامه دارد.

انتصاب افسر ارشد ارتش اشغالگر در غزه

تارنمای "وای نت" به نقل از یک منبع صهیونیست فاش کرد که ارتش این رژيم، پست جدیدی را تحت عنوان به اصطلاح "رئیس تلاش‌های بشردوستانه- مدنی" در باریکه غزه ایجاد کرده است تا مسئولیت مدیریت جنبه‌های انسانی و هماهنگی مسائل غیرنظامی در این باریکه را بر عهده گیرد.

این منبع با بیان این‌که سرتیپ "الاد گورن" این سمت جدید را به عهده خواهد گرفت، افزود: این سمت معادل "ریاست اداره مدنی اسرائیل در کرانه باختری" است.

در همین حال، روزنامه "یدیعوت آحارونوت" نوشت: اختیارات گورن شامل نظارت بر امکان بازگشت یک میلیون آواره فلسطینی به شمال باریکه غزه، بازسازی پروژه‌ها، هماهنگی با موسسات کمک‌های بشردوستانه، انتقال کمک‌ها به مردم و آمادگی برای زمستان خواهد بود.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد امنیتی نوشت که این سمت برای مدت طولانی در نظر گرفته شده، و هدف از آن را مشروعیت بین‌المللی ارتش برای ادامه جنگ در غزه بدون تأثیرگذاری بر جنبه‌های انسانی مانند قحطی یا بحران انسانی انجام شده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 9 شهریور 1403 - 10:13:8