مساله تجزیه جامعه صهیونیستی تا چه میزان به واقعیت نزدیک است؟

چهار شنبه 7 شهریور 1403 - 18:0:0

درگیری و جدال جریان صهیونیستهای سکولار با صهیونیسم مذهبی روز به روز افزایش می یابد و شکاف جامعه اسرائیل را تسریع بخشیده است . 

ویژه ‌- الکوثر: دکتر «حسن الزین» ، کارشناس روابط بین الملل در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: رژیم موقت صهیونیستی  برخاسته از  افکار و  یادداشت های هرتزل و براساس آموزه های تلمود شکل گرفته  و اساسا جامعه صهیونیستی به دو بخش صهیونیسم سکولار و مذهبی  قابل تقسیم است .
وی با بیان اینکه  صهیونیست های سکولار از صهیونیستهای به اصطلاح مذهبی جنایتکارترند، تصریح کرد: اسرائیل با تلاش گروههای سکولار رشد و در ادامه با آموزه های مذهبی های افراطی جنایات خود ضد فلسطین، اعراب و مسلمانان و حتی بشریت را آغاز کرد.
دکتر حسن الزین با اشاره به اینکه اقدامات و نظریات نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ ادامه همین ایدئولوژی صهیونیستها  است، گفت: جامعه اسرائیل را میتوان کلا در دو گروه شبه نظامیان شهرک نشین و  ارتش  خلاصه کرد،  تاکید کرد:  دولت صهیونیستی  هم اکنون با گسست اجتماعی در در درون مواجه است و به سمت  از هم پاشیدگی اجتماعی، مذهبی و طبقاتی پیش می رود که نمونه ان حریدی ها هستند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 7 شهریور 1403 - 14:20:18