سخنان تحریک آمیز بن گویر درباره ساخت کنیسه در مسجد الاقصی

چهار شنبه 7 شهریور 1403 - 21:0:0

کارشناس و تحلیگر سوری با اشاره به سخنان  اخیر برخی مقامات صهیونیست در خصوص ساخت کنیسه در مسجدالاقصی گفت: صهیونیست ها همواره این برنامه های تجاوزگرانه  را در دستور کار داشته اند.

ویژه ‌- الکوثرسرلشکر دکتر «محمد عباس محمد» ، کارشناس مسائل نظامی و راهبردی از دمشق در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر تصریح کرد: سخنان بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موضوع جدیدی نیست چراکه  این رژیم جعلی همواره برنامه های اشغالگرانه خود را برهمین مبنا  ترسیم  و اساسا رژیم  اشغالگر قدس از زمان تأسیس روی این اهداف بلند مدت کار کرده است. 
وی افزود: نهضت ساخت معبد پس از سال 1967 و اشغال بیت المقدس شرقی تقویت و پس از آتش زدن مسجدالاقصی در دهه 1980 کاوش هایی به منظور جستجوی ویرانه های معبد ادعایی صهیونیستها آغاز شد.
سرلشکر «محمد عباس محمد» گفت:  معبد مورد ادعای وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل حتی با واکنش انتقادی بسیاری از اعضای کابینه و مخالفان حکومت نتانیاهو مواجه شده و آنها  اظهارات این وزیر نادان را باعث دردسر و بسیار تحریک آمیز خواندند. 
این کارشناس خاطرنشان کرد:  حتی دفتر نتانیاهو هم بعداز سخنان بن گویر فورا بیانیه داد و گفت هیچ تغییری در وضعیت مسجد الاقصی  ایجاد نمی شود.
"ایتمار بن گویر" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تحریک آمیز گفته، باید کنیسه ای در مسجد الاقصی ساخته شود.
 بن گویر روز دوشنبه در مصاحبه ای با رادیو ارتش صهیونیستی افزود: برخلاف اظهارات بنیامین نتانیاهو، سیاست او این است که یهودیان اجازه دارند در "کوه معبد" (صهیونیست ها به مسجد الاقصی کوه معبد می گویند) دعا کنند؛ و به همین خاطر او ساخت یک کنیسه در محوطه مسجد الاقصی را در نظر دارد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 7 شهریور 1403 - 14:4:51