بیننده "نسخه عربی" فیلم «الرساله» از شبکه الکوثر باشید

سه شنبه 6 شهریور 1403 - 17:55:15

برای اولین بار «نسخه عربی» فیلم سینمایی «الرسالة» در دو قسمت این جمعه و جمعه هفته بعد از شبکه الکوثر پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، قسمت اول «نسخه عربی» فیلم «الرساله» روز جمعه 30 اوت (9 شهریور) در ساعت 10:30 به وقت مکه (11 صبح به وقت تهران) پخش و در ساعت 23:30 همان روز به وقت مکه (24 به وقت تهران) بازپخش می شود. 

دومین قسمت این فیلم نیز روز جمعه 6 سپتامبر (16 شهریور) در ساعت 10:30 به وقت مکه (11 صبح به وقت تهران) پخش و در ساعت 23:30 همان روز به وقت مکه (24 به وقت تهران) بازپخش می شود. 

«الرساله» که در فارسی با نام «محمد رسول الله» شناخته می‌شود فیلمی سینمایی به کارگردانی «مصطفی عقاد» است که داستان زندگی پیامبر اسلام، محمد بن عبدالله (ص)، را از چهل سالگی تا وفات و در واقع داستان دوران صدر اسلام را به تصویر می کشد. 

«مصطفی عقاد» دو نسخه از این فیلم را ساخت. یک نسخه به زبان انگلیسی که در غرب به نمایش درآمد و دیگری نسخه عربی که در کشورهای عرب‌زبان به نمایش درآمد. بازیگران این دو نسخه متفاوت هستند گرچه چند بازیگر در هر دو نسخه نقش خود را ایفا کرده‌اند. توجیه عقاد این بود که ترکیب دو نگاه امکان ندارد. نسخه عربی، کامل‌تر و با جزئیات و بلاغت ادبی بیشتر همراه بود اما نسخه بین‌المللی، بیشتر جلوه بصری داشت.

نسخه‌ای که قبلا با دوبله فارسی در ایران به نمایش درآمده نسخه غربی فیلم با بازی «آنتونی کوئین» هنرپیشه سرشناس آمریکایی است. در نسخه عربی «عبدالله غیث» نقش حمزه را ایفا می‌کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 6 شهریور 1403 - 17:55:8