تحولات سیصد و بیست و پنجمین روز طوفان الاقصی

دو شنبه 5 شهریور 1403 - 13:15:26
 تحولات سیصد و بیست و پنجمین روز طوفان الاقصی

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه ، افزایش کشته‌های ارتش اشغالگر و وحشت تل آویو از حملات احتمالی مقاومت و درخواست کمک از پنتاگون از مهمترین رویدادهای سیصد و بیست و پنجمین روز طوفان الاقصی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم اشغالگر اسرائیل بامداد امروز دوشنبه مناطقی در مرکز نوار غزه از جمله اردوگاه النُصیرات را بمباران کرد که تا کنون نزدیک به ده‌ها نفر شهید و زخمی شده‌اند.
منابع پزشکی فلسطینی نیز اعلام کردند یک فلسطینی در شهر یطا در جنوب الخلیل به نام عاید عید النجار (45 ساله) به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده است.
همچنین منابع خبری گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطق شمالی و شرقی اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.
از سوی دیگر، منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند با کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر در درگیری‌های نوار غزه، شمار کشته‌های ارتش رژیم اسرائیل از آغاز جنگ علیه غزه به 701 نفر افزایش یافته است.

سایر تحولات مهم غزه و کرانه باختری در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

ابوعبیده: رژیم صهیونیستی هیچ راه فراری ندارد

سخنگوی گردان‌های قسام ضمن تمجید از عملیات «روز اربعین» حزب الله در پاسخ به ترور شهید «فواد شکر» تأکید کرد که ضربه زدن به رژیم صهیونیستی هیچ حد و مرزی ندارد.
سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس با ارسال پیامی از عملیات «روز اربعین» حزب الله در پاسخ به ترور شهید «فواد شکر» و شماری از غیرنظامیان در ضاحیه جنوبی بیروت استقبال کرد.
در پیام ابوعبیده آمده است: مرحله نخست پاسخ برادرانمان در حزب الله به ترور شهید «فواد شکر» را تبریک گفته و جانفشانی‌های ملت و مبارزان قهرمان مقاومت لبنان را می‌ستاییم.
ابوعبیده تاکید کرد: عملیات دیروز حزب الله بار دیگر تغییر واقعیت راهبردی رژیم اشغالگر از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی را ثابت کرد. دشمن هیچ راهی برای فرار از مجازات ندارد و ضربه زدن به این رژیم در هر نقطه و از هر جبهه‌ای هیچ حد و مرزی ندارد.

سردرگمی ارتش اسرائیل در ماجرای کشته شدن نظامی خود

شبکه کان رژیم اسرائیل گزارش داد که ماجرای کشته شدن یکی از افسران ارتش این رژیم در حی الزیتون (شهر غزه) از این قرار است که نظامیان صهیونیست از تیپ 16 در چارچوب عملیات تعریض گذرگاه نتساریم، صبح دیروز یکشنبه برای اجرای این عملیات راهی شدند و در پشت بولدوزر دی‌9 حرکت می‌کردند که یک بمب کنارجاده‌‌ای منفجر می‌شود.
در این حادثه، سرگرد «شلماه یهونتان حزوت» کشته شده و یک نظامی دیگر با درصد شدید، زخمی می‌شود. ارتش هم‌اکنون در حال بررسی این است که رزمنده فلسطینی از داخل تونل خارج شده و بمب را در نزدیک نیروهای متجاوز صیهونیست گذشته است یا اینکه این بمب از قبل در آنجا جاسازی شده است.

شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در غزه به 701 نفر افزایش یافت

منابع خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادن با کشته شدن یک نظامی اسرائیلی دیگر با درجه گروهبان یکم در درگیری‌های نوار غزه، شمار کشته‌های ارتش رژیم اسرائیل از آغاز جنگ علیه غزه به 701 نفر افزایش یافته است.

رونامه صهیونیستی: نتانیاهو برای ماندن در غزه حاضر است اسرائ اسرائیلی را فدا کند

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت به نقل از آوی یسخروف، کارشناس مسائل عربی این روزنامه نوشت که بنیامین نتانیاهو اصرار است که در محور فیلادلفیا (محور صلاح الدین بین غزه و مصر) بماند.
این روزنامه  افزود: او حاضر است که از 109 اسیر اسرائیلی نیز بگذرد تا در فیلادلفیا بماند.

لغو پرواز چند خط هوایی دیگر به  فرودگاه تل آویو

درپی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پس از حمله گسترده حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی در پاسخ اولیه به ترور فرمانده شهید «فواد شکر»، چندین شرکت هواپیمایی اروپایی معتبر پروازهای خود را به مقاصد تل‌آویو و بیروت به حالت تعلیق درآوردند.
خطوط هوایی «ایر فرانس» در بیانیه‌ای از تعلیق پروازها به تل‌آویو و بیروت دست کم تا پایان امروز(دوشنبه) خبر داد.
به گفته سخنگوی این شرکت هواپیمایی، ایر فرانس پس از ارزیابی شرایط جدید، امروز درباره تمدید تعلیق پروازها تصمیم‌گیری خواهد کرد. همچنین «بریتیش ایرویز» نیز در تصمیم مشابه تا چهارشنبه هفته جاری اقدام به تعلیق پروازهای رفت و برگشت به تل‌آویو گرفت.
«ویز ایر» مجارستان نیز پیش‌تر روی تارنمای این شرکت هوایی، بیانیه‌ای را منتشر و با اشاره به آنچه «تشدید شرایط در منطقه خواند» پروازهای رفت و برگشت به تل‌آویو را تا ۲۵ آگوست(دیروز-یکشنبه) تعلیق کرد. احتمال تمدید تعلیق‌ پروازهای این شرکت وجود دارد.

وحشت تل آویو از حملات احتمالی و درخواست از پنتاگون

وزارت دفاع آمریکا در راستای حمایت از رژیم صهیونیستی بر حضور ۲ ناو هواپیمابر در منطقه تاکید کرد.
به گزارش الجزیره، ناتوانی رژیم صهیونیستی در برابر حملات گسترده محور مقاومت در منطقه و نیز نگرانی‌ها در سرزمین‌های اشغالی از حمله تلافی جویانه ایران به دلیل ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران، باعث شده تل آویو برای حفاظت از خود دست به دامان آمریکا شود.
بر این اساس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با صدور بیانیه‌ای از تقویت مواضع نیروهای آمریکایی در خاورمیانه به منظور حفاظت از رژیم صهیونیستی خبر داد.
در بیانیه پنتاگون آمده است: لوئید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور داده است ۲ ناو هواپیمابر به همراه گروه‌های رزمی در خاورمیانه حضور داشته باشند. این اقدام با هدف تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه همزمان با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه انجام می‌شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 5 شهریور 1403 - 13:15:21