علل خشونت پلیس اشغالگر ضد جریان «حریدیم» چیست؟

شنبه 3 شهریور 1403 - 21:0:0

چالش اعزام یهودیان حریدیم به خدمت سربازی در ارتش رژیم صهیونیستی و اعتراضات رخ داده در این خصوص،  موضوعی است که در برنامه فلسطین الصمود مورد بررسی قرار گرفته است .

ویژه ‌- الکوثر«احمد شدید» ، کارشناس روابط بین الملل و پژوهشگر امور اسرائیل از الخلیل  در گفتگو با برنامه «فلسطین الصمود » شبکه الکوثر به اعتراضات و تظاهرات های اخیر در سرزمین های اشغالی درخصوص خدمت سربازی یهودیان حریدی اشاره کرد و گفت: در بدو تاسیس رژیم جعلی اسرائیل توافق شد که  طلبه های مدارس دینی یهودی باید مشغول فعالیتی مهمتر از رفتن به سربازی یعنی تحصیل و مطالعه تورات و دین یهودی شوند.
وی  افزود: بخش بزرگی از جامعه صهیونیستی با معافیت حریدی ها مخالف و معتقد است دولت باید جذب طلبه های یهودی مدارس دینی (حریدیم) برای سربازی در ارتش اسرائیل را شروع کند.
این کارشناس در ادامه گفت: فتوای خاخام ها مبنی بر ممنوعیت خدمت  حریدی ها در ارتش رژیم صهیونیستی، هم اکنون به  موضوع پرتنشی تبدیل شده که به سختی می توان  آن را لغو کرد.
این پژوهشگر امور اسرائیل تصریح کرد: چند روز پیش ارتش اشغالگر برای حدود چهار هزار اسرائیلی که به سن خدمت اجباری رسیده اند نامه فرستاده است و امروز حدود دویست و هشتاد هزار حریدی درسرزمین های اشغالی حضور دارند که به موجب قانون هنوز به خدمت سربازی نپیوسته اند و همچنان معافیت دارند اما ارتش اشغالگر به زودی باتوجه به شرایط اسفبار ارتش در جبهه های جنگ، حریدی ها  را نیز مجبور به رفتن به خدمت سربازی خواهد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 3 شهریور 1403 - 14:44:17