بحران بزرگ خدمت اجباری حریدی ها در ارتش اشغالگر صهیونیستی  

شنبه 3 شهریور 1403 - 16:0:0

رژیم صهیونیستی که درپی تجاوزات مکرر به غزه و تلفات سنگین جنگ در  وضعیت بدی بسر می برد، به طور جدی  جذب طلبه های یهودی مدارس دینی (حریدیم) را برای سربازی در ارتش در دستور کار قرار داده ، موضوعی که مخالفت های شدیدی هم داشته است .

ویژه ‌ -الکوثر:  گزارش برنامه «فلسطین الصمود» شبکه الکوثر حاکیست، مسأله لایحه احضار جوانان حریدی (یهودیان فوق ارتدکس) به خدمت سربازی، تبدیل به بحران بزرگی برای ارتش صهیونیستی شده است.
تشکیل ارتش رژیم اسرائیل و دادن آموزش‌های لازم به نیروهای افراطی آن از سال ۱۹۴۸ که همان تاریخ تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین است، آغاز شد.
 در همان زمان‌ها بود که دیوید بن‌گوریون ، نخست‌وزیر وقت رژیم اشغالگر تعدادی از سربازان تحت آموزش را از سایرین جدا و آنها را به عنوان ارتش ویژه این رژیم به کار گرفت. ارتشی که قرار بود اعضایش نسبت به سربازان معمولی قابلیت‌های بسیار بیشتری داشته باشند. 
یهودیان افراطی ارتدوکس در موسسات ویژه تحصیل مبانی دین یهود را می آموزند تا در آینده خاخام  شوند .
دادگاه صهیونیستی چند ماه پیش قانون معافیت حریدیم از رفتن به سربازی  را لغو کرد که این موضوع خشم این گروه و  فرقه افراطی را برانگیخت و منجر به برپایی تظاهرات در  بیت المقدس در هفته جاری شد. 
حریدی ها در این تظاهرات به خشونت  و شورش دست زدند  و پلیس و ارتش صهیونیستی نیز با خشونت با آنها برخورد کرد .
پس از اعلام لغو قانون معافیت حریدیم ها، اسحاق یوسف، خاخام اعظم شرقی اسرائیل واکنش تندی به این موضوع داشت و  تهدید کرد که در صورت اجرای این قانون و مجبور شدن آنها به خدمت سربازی، اسرائیل را ترک خواهد کرد


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 3 شهریور 1403 - 14:21:25