اهداف رژیم صهیونیستی از ترور رهبران مقاومت

جمعه 2 شهریور 1403 - 21:0:0

یک تحلیلگر سیاسی با اشاره به ترور خلیل المقدح از فرماندهان جنبش فتح گفت : این ترور نشان می دهد دشمن صهیونیستی هدفش سرکوب مقاومت فلسطینیان است و فرقی بین گروههای فلسطینی قائل نمی شود.

ویژه - الکوثر خلیل المقدح، برادر سرلشکر منیر المقدح مسئول گردان‌های شهدای الاقصی وابسته به جنبش فتح دیروز در منطقه الفیلات در شهر صیدا هدف حمله پهپادی قرار گرفت.
«رضا سعد» پژوهشگر روابط بین الملل مقیم  ژنو در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: شهید خلیل المقدح برادر منیر المقدح از رهبران ارشد جنبش فتح بود که در عملیات های میدانی و لجستیک  ضد رژیم صهیونیستی شرکت داشت و ترور او  پیامی است از سوی دشمن صهیونیستی که در مسیر سرکوب مقاومت فلسطینیان، فرقی بین جنبش حماس یا هیچ گروه مقاومت دیگری قائل نیست .
این تحلیلگر افزود: اما این پیام صهیونیستها هم با پاسخ قاطع برادر شهید روبرو شد و سرلشکر منیرالمقدح تاکید کرد که این شهادت مدال افتخاری است بر سینه مردم فلسطین و جناح های مقاومت.
رضا سعد تصریح کرد: سرلشکر منیرالمقدح در پی ترور برادرش گفت دشمن به ترور رهبران مقاومت عادت کرده اما این  جنایات مردم فلسطین را از ادامه راه مقاومت و جهاد منصرف نکرده و نخواهد کرد .
این پژوهشگر روابط بین الملل با بیان اینکه شهادت هر رهبر مقاومت یک پیروزی اخلاقی برای نیروهای محور مقاومت است، گفت: محور مقاومت نشان داده است که در پی این ترورها به سرعت رهبران جدیدی را بازآفرینی می کند تا دوباره پرچم مقاومت را به دست بگیرند.

دکتر «سهام عزوز»، پژوهشگر و روزنامه نگار لبنانی  نیز درگفتگو با برنامه قضیه ساخنه تاکید کرد: ترور سران  مقاومت پیش از آنکه ابزاری برای دستیابی به نتایج نظامی یا امنیتی باشد، بخشی از پروژه فکری صهیونیست ها و یکی از مظاهر دکترین کشتار است که به ماهیت  رژیم اشغالگرصهیونیستی پیوند خورده و در تلمود تحریف شده و فتاوای خاخام ها این ترورها تشویق می شود.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با این ترورها سعی دارد بر ناکامی های خود در جبهه جنگ غزه سرپوش بگذارد افزود: در این ترورها کسانی هدف قرار می گیرند که الگوی رزمندگان مقاومت هستند و صهیونیستها با این اقدامات می خواهند مسیر جهاد و مقاومت را به بن بست بکشانند اما مقاومت تا آزادی سرزمین فلسطین و حصول نتایج بی سابقه در جنگ با دشمن، به راه خود ادامه می دهد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


جمعه 2 شهریور 1403 - 14:49:34