تحولات سیصد و بیست و دومین روز طوفان‌الاقصی

جمعه 2 شهریور 1403 - 13:28:0
تحولات سیصد و بیست و دومین روز طوفان‌الاقصی

دور جدید مذاکرات آتش‌بس در قاهره، عملیات زمینی جدید ارتش صهیونیستی در خان یونس ، سخنان کامالا هریس درخصوص جنگ غزه و حمله مرگبار حزب الله به پایگاه «۵۰۶» اشغالگران، از مهمترین تحولات فلسطین در 24 ساعت گذشته است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالی 322 روز از آغاز تهاجم رژیم اشغالگر به غزه می‌گذرد که دور جدید مذاکرات آتش‌بس در قاهره با حضور هیئت آمریکایی و اسرائیلی آغاز شده است، شب گذشته هیئتی از رژیم تل آویو به سرپرستی «رونین بار» رئیس شاباک و «دیوید بارنیا» رئیس موساد و هیئتی از آمریکا به سرپرستی «رابرت مک گورک» نماینده جو بایدن در امور غرب آسیا راهی قاهره شدند؛ در مذاکراتی که حماس پیش از این گفته بود هیچ هیئتی را عازم آن نخواهد کرد.
اما در میانه مذاکراتی که امید چندانی به موفقیت آن با وجود کارشکنی‌های نتانیاهو نمی‌رود، ارتش اشغالگر نیز لحظه‌ای از بمباران و گلوله‌باران مناطق مختلف غزه دست نمی‌کشد، به طوریکه مناطق مختلف غزه از ساعات بامدادی شاهد انفجارهای مهیب بر اثر این حملات بود.

سایر تحولات مهم غزه  به شرح ذیل است:

ارتش صهیونیستی درصدد عملیات زمینی جدید در خان یونس 

هزاران فلسطینی در غزه در پی اطلاعیه ارتش اشغالگر مبنی بر تخلیه مناطق جدیدی در شرق خان یونس، مجبور به فرار به دیگر نقاط شده‌اند، هرچند هیچ منطقه امنی در غزه وجود ندارد. طبق اطلاعیه ارتش اشغالگر اسرائیل، ساکنان مناطق «بنی سهیلا»، «المحطه»، «الکتیبه»، «الشیخ ناصر»، «بربخ»، «السطر» و «معن» باید هرچه سریع‌تر راهی دیگر مناطق شوند و قرار است به زودی عملیات زمینی تازه‌ای در این مناطق آغاز شود.

حماس: همه برای یاری غزه به پا خیزند

 جنبش مقاومت اسلامی حماس از تمامی آزادگان جهان دعوت به بسیج عمومی و تبدیل امروز جمعه به روزی بزرگ و موثر برای همبستگی با غزه و قدس کرد.در بیانیه حماس آمده است: ازتمامی ساکنان شهر قدس و اراضی اشغالی و کرانه باختری اشغالی می خواهیم که در روز جمعه ۲۳ آگوست در مسجدالاقصی حضور پیدا کنند و با همه تحرکات صهیونیستها مقابله کنند و طرحهای آنها را خنثی کنند.حماس بیان کرد: از ملت فلسطین، امت اسلامی و همه آزادگان جهان می خواهیم که در تمامی میادین، شهرها و پایتخت به پا خیزند و روز جمعه ۲۳ آگوست را روز تجمع و همبستگی با غزه، قدس و مسجدالاقصی قرار دهند.

هریس: زمان آتش بس درغزه و بازگردانیدن اسیران فرا رسیده است

معاون رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در مجمع ملی دموکرات ها اعلام کرد که به همراه رئیس جمهور آمریکا در راستای پایان دادن به جنگ غزه حرکت می کند. هریس گفت: زمان آتش بس و بازگردانیدن اسیران فرا رسیده است. آنچه در غزه رخ می دهد بسیار اندوه بار است. ما در راستای پایان دادن به رنج ها در غزه حرکت می کنیم واینکه فلسطینی ها حق تعیین سرنوشت و کرامت داشته باشند.

حزب الله پایگاه «۵۰۶» اشغالگران را در میرون به آتش کشید

حزب الله لبنان صبح امروز در حمله ای کوبنده، پایگاه ۵۰۶ ارتش رژیم صهیونیستی در کوه میرون را هدف قرار داد و آنرا به آتش کشید. منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در میرون و اطراف آن در شمال فلسطین اشغالی و از از شلیک موشک از لبنان به سمت کوه میرون در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.در پی این حمله آتش‌سوزی‌هایی در این منطقه به وقوع پیوسته است.شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که سامانه‌های دفاعی ۵ موشک‌ را رهگیری کرده است.حزب الله همچنین مواضع نظامیان صهیونیست در مزارع اشغالی شبعا را نیز زیر آتش گرفت.
یک هدف نظامی صهیونیستی در الجلیل علیا نیز هدف قرار گرفته شد.منابع صهیونیستی اعلام کردند که از شهرک نشینان در الحوله در الجلیل علیا خواسته شده است که در نزدیک پناهگاهها باشند.

کشته شدن ۱۵۵ نظامی یک لشکر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

فرمانده لشکر ۳۶ ارتش رژیم صهیونیستی پس از پایان مأموریتش فاش کرد که ۱۵۵ نظامی این لشکر در جنگ غزه کشته و ۹ تن هم به اسارت مقاومت فلسطین درآمده‌اند. فرمانده لشکر ۳۶ ارتش رژیم صهیونیستی که مأموریتش در این سمت پایان یافته است، فاش کرد که ۱۵۵ نفر از نظامیان این لشکر در جنگ غزه کشته شدند و ۹ نظامی هم به اسارت گرفته شدند.

انهدام یک بولدزر ارتش اسرائیل در کرانه باختری

 رزمندگان عزالدین قسام در اردوگاه طولکرم در شمال کرانه باختری با نظامیان اشغالگر که وارد اردوگاه شده بودند درگیر شده و یک بولدزر نظامی را با مواد منفجره دست ساز منهدم کردند.

اولمرت: مذاکرات شکست خواهد خورد، نتانیاهو به دنبال جنگ گسترده است

ایهود اولمرت، نخست وزیر  اسبق رژیم اسرائیل در سخنانی گفت که بنیامین نتانیاهو توجهی به آزادی اسرا ندارد و مذاکرات سرانجام شکست خواهد خورد. او افزود: «اسرائیل به سرعت به سمت یک جنگ فراگیر می‌رود و این چیزی است که نتانیاهو، بن گویر و اسموتریچ می‌خواهند».

توقف فعالیت تعدادی از بخش‌های بیمارستان «کمال عدوان»

مدیریت بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه از کار افتادن تعدادی از بخش‌های این بیمارستان در پی ادامه حملات ارتش اشغالگر اسرائیل خبر داد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


جمعه 2 شهریور 1403 - 13:26:47