زائران اربعین به پیاده روی به سمت کربلا ادامه می‌دهند

دو شنبه 29 مرداد 1403 - 15:34:5

عاشقان امام حسین علیه السلام در اربعین شهادت آن حضرت به رغم گرمای شدید تابستان به حرکت خود به سمت میعادگاه خود کربلای معلی ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» آمده است: مردم به پیاده روی ادامه می دهند و عشق زیارت امام حسین علیه السلام هم همراه آنان در حرکت است. آنها به رغم گرمای شدید از طریق گذرگاه های مرزی وارد عراق می شوند و گذرگاه شلمچه در استان بصره در جنوب عراق، پذیرای بیشترین تعداد زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام از کشورهای مختلف مثل ایران، پاکستان، آذربایجان، افغانستان و برخی کشورهای اروپایی است.

بر اساس تازه ترین آمارها، هر روز بیش از یکصد هزار زائر ایرانی از طریق گذرگاه مرزی شلمچه وارد عراق می شوند و در آن سوی مرز، برادران عراقی خود را آماده استقبال و پذیرایی با انواغ غذاها و نوشیدنی ها می بینند.

خدمات رسانی به زائران امام حسین علیه السلام و پذیرایی از آنان به مناطق مرزی محدود نیست بلکه ارائه خدمات تدارکاتی و پزشکی در طول مسیر پیاده روی اربعین از بصره تا کربلا ادامه دارد و مردم و دولت عراق، خود را وقف خدمت به زائران امام حسین (ع) کرده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 29 مرداد 1403 - 15:21:0