اعتراض آمریکایی‌ها به مسلح کردن رژیم صهیونیستی+ فیلم

دو شنبه 29 مرداد 1403 - 12:49:26

ده‌ها هزار نفر از شهروندان آمریکایی با شرکت در تظاهرات همبستگی با فلسطین، خواستار ممنوعیت ارسال سلاح های آمریکایی برای رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از القدس العربی، شهروندان آمریکایی روز یکشنبه با برپایی تظاهرات همبستگی با فلسطین در ده ها شهر این کشور، در آستانه برگزاری کنگره سراسری حزب دموکرات‌ در شیکاگو که طی آن نمایندگان این حزب نامزد نهایی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و معاون وی را انتخاب می کنند، خواستار  ممنوعیت ارسال سلاح آمریکایی برای رژیم صهیونیستی به خاطر تداوم حملات خونین این رژیم به غزه و شهادت بیش از 40 هزار فلسطینی شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با حضور در خیابان های ده ها شهر آمریکا در شماری از ایالت‌ها از نیویورک تا هاوایی به مخالفت با ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی پرداختند.

پویش "بمب دیگری نیست" که با نظارت جنبش ملی غیرمتعهد اداره می شود در بیانیه ای که پیش از تظاهرات این هفته صادر شد اعلام کرد: این مساله کاملاً روشن است که برای دستیابی به آتش بس در غزه باید ارسال سلاح های ممنوع شود و ایالات متحده فوراً از مسلح کردن اسرائیل دست بردارد.

به گزارش روزنامه کوین دریمز، روز یکشنبه، پویش های دیگری با عنوان "نه به بمبی دیگر" در ده‌ها شهر از جمله نیویورک، آتلانتا، آلبوکرکی، بوستون، لس‌آنجلس ، اوکلند و کالیفرنیا - زادگاه کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور و نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آغاز شد.

پیش از این تظاهرات مختلف با شعار " نه به بمب دیگر" روز شنبه در شهرهایی از جمله شیکاگو، دیربورن در میشیگان، میلواکی و مدیسون در ویسکانسین و روز جمعه در واشنگتن دی سی برگزار شد.

معترضان اعلام کردند ما به جای ارسال سلاح به اسرائیل برای بمباران کودکان فلسطینی به سیاستی نیاز داریم که نیازهای جامعه را برطرف کند.

قرار است تظاهرات " نه به بمب دیگر " تا پایان فعالیت کنگره سراسری حزب دموکرات‌ که قرار است از دوشنبه در شیکاگو آغاز شود، ادامه یابد.

انتظار می‌رود ده‌ها هزار فعال این شهر که شاهد سرکوب وحشیانه تظاهرکنندگان ضد جنگ ویتنام در جریان کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در سال 1968 بودند نیز گردهمایی داشته باشند.

براندون جانسون، شهردار دموکرات شیکاگو نیز اظهار داشت «اتفاقات غزه نه تنها وحشتناک، بلکه نسل‌کشی است».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 29 مرداد 1403 - 12:49:21