خنثی شدن توطئه داعش برای مسموم کردن زائران اربعین

دو شنبه 29 مرداد 1403 - 10:50:30
خنثی شدن توطئه داعش برای مسموم کردن زائران اربعین

دستگاه‌های امنیتی عراق از خنثی شدن توطئه گروه تروریستی داعش علیه زائران اربعین حسینی با مسموم کردن غذاهای موکب‌ها با یک ماده خطرناک خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک مسوول امنیتی عراقی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری «شفق نیوز» عراق از خنثی شدن توطئه خطرناک گروه تروریستی داعش علیه زائران اربعین حسینی خبر داد.

این منبع گفت: اطلاعاتی دال بر قصد گروهک‌های تروریستی داعش برای ضربه زدن به زائران اربعین حسینی با مسموم کردن غذاها و نوشیدنی‌های موکب‌ها با استفاده از موادی ناشناخته به دست ما رسید و نمونه‌ای از آن جهت بررسی برای مسوولان مربوطه فرستاده شد.

منبع امنیتی یاد شده افزود: پس از بررسی‌های آزمایشگاهی مشخص شد که این ماده «فسفید روی» است که یک ماده بسیار خطرناک بوده و مصرف مواد غذایی آلوده به آن و یا استنشاق بخار آن باعث مسمومیت شدید می‌شود.

این منبع عراقی در ادامه گفت: با صاحبان موکب‌های حسینی هماهنگ شد تا افرادی از خود موکب‌ها پس از ثبت نام و سایر مشخصات خود، مسوولیت نظارت بر تهیه و توزیع غذا برای زائران را برعهده بگیرند و همینطور نیروهای امنیتی در نزدیکی موکب‌ها برای همین منظور و نظارت مستقر شوند.

او در پایان نیز گفت: این دستورالعمل‌ها همچنین شامل بررسی و نظارت بر برخی ساکنان و خدمتگزارانی است که به صورت انفرادی و خارج از موکب‌ها، اقدام به توزیع غذا در میان زائران می‌کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 29 مرداد 1403 - 10:50:24