آغوش باز عراقی‌ها برای استقبال از زائران اربعین+ ویدئو

یک شنبه 28 مرداد 1403 - 16:0:0

ساکنان استان «دیالی» در شمال شرق بغداد، هر روز با آغوش باز پذیرای هزاران زائر ایرانی هستند که از گذرگاه مرزی «المنذریه» (مرز خسروی) برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد عراق می شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر آمده است: ساکنان استان «دیالی» عراق هر روز با آغوش باز از هزاران زائر ایرانی که به منظور شرکت در پیاده روی اربعین حسینی وارد عراق می شوند، استقبال می کنند. 
علاوه بر ساکنان استان دیاله، کُردها و ترکمان‌های عراق نیز موکب های خود را در سه استان شمالی «اربیل»، «سلیمانیه و «کرکوک» برای پذیرایی از زائران حسینی برپا کرده اند. 
زائران ایرانی از گذرگاه های مختلف مرزی برای شرکت در راهپیمایی اربعین وارد عراق می شوند. یکی از این گذرگاه ها به منطقه کردستان عراق باز می شود و زائران پس از ورد به منطقه کردستان، از طریق کرکوک راهی کاظمین در شمال بغداد می شوند و از آنجا به سمت شهر مقدس کربلا حرکت می کنند. 
دولت فدرال عراق مسئولیت تامین امنیت زائران اربعین را بر عهده دارد و استقرار نظامیان عراقی در طول مسیر زائران به وضوح دیده می شود. 
برخی ساکنان کردستان عراق، به طور رایگان زائران را به عتبات مقدسه می رسانند و موکب های «خدمت حسینی» در مناطق ترکمان نشین کرکوک بی وقفه به خدمت رسانی به زائران مشغول هستند. 
عراقی ها این روزها بدون خستگی به خدمات رسانی به زائران مشغول هستند که بیانگر سخاوتمندی و کرامت آنان است. پیروان اهل بیت علیهم السلام هرجا باشند همین گونه هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 28 مرداد 1403 - 14:39:42