استقبال گسترده ایرانیان از سفر اربعین

شنبه 27 مرداد 1403 - 11:30:0
استقبال گسترده ایرانیان از سفر اربعین

«سید مجید میراحمدی»، رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: براساس آخرین آمار، تاکنون بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر زائر ایرانی و غیر ایرانی از مرزها خارج شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ترددهای زائران در محورهای منتهی به مرزهای 6 گانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته و پیش بینی می شود امسال رکورد جدیدی برای پیاده روی اربعین به ثبت برسد. 
مسئولان ستاد مرکزی اربعین تاکید دارند ترددها در همه مرزها تقسیم شود و زائران در روزهای پیش رو به سبب سهولت از مرز های تمرچین، باشماق و خسروی تردد داشته باشند، زیرا به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین دمای مرز های تمرچین و باشماق از دیگر مرز ها کمتر است. 
تا صبح امروز دو میلیون و 752 هزار و 598 زائر برای زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و یک میلیون و 958 هزار و 12  نفر زائر به کشور عراق عازم شده اند. 
از میان مرزهای ششگانه اربعین، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهم ترین و اصلی‌ترین گذرگاه زمینی کشور در ایام اربعین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از تردد یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۶۵۰ نفر از ابتدای ماه صفر تا شبانه روز گذشته خبر داد که از این تعداد 869 هزار و 318 نفر مربوط به خروج زائران ایرانی بوده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل ونقل استان کرمانشاه، تردد از مرز خسروی از ابتدای ماه صفر ۲۷۰ هزار و ۶۲۷ نفر بوده است. این در حالی است که در مرزهای شلمچه و چذابه از ابتدای ماه صفر تا امروز تردد بیش از ۳۰۰ هزار نفر به ثبت رسیده است.
این آمار تنها مربوط به موج اول مسافران اربعین است و براساس آمارها، امسال در مقایسه با سنوات گذشته، شاهد افزایش زائران اربعین خواهیم بود.


شنبه 27 مرداد 1403 - 10:25:52