فرار شهرک نشینان رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغالی

پنج شنبه 25 مرداد 1403 - 17:30:0
فرار شهرک نشینان رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغالی

به دنبال طوفان الاقصی شاهد افزایش مهاجرت معکوس شهرک نشینان رژیم صهیونیستی و کاهش روند ورود یهودیان به سرزمین های اشغالی هستیم. مشکلات داخلی در کنار افزایش مهاجرت و کاهش ورود یهودیان می تواند نویدی بر پایان رژیم صهیونیستی باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با حملات مکرر گروه‌های مقاومت و شکاف‌های گسترده در داخل، امنیت از سرزمین‌های اشغالی رخت بربسته و به عامل دافعه‌ای برای شهرک‌نشینان تبدیل شده است. 
روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی به نقل از داده‌های منتشر شده اداره مرکزی آمار گزارش داد که مهاجرت دائم صهیونیست‌ها پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ رشد ۲۸۵ درصدی داشته است. براساس داده‌های آماری ۳۰هزار نفر به طور دائم از نوامبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ اراضی اشغالی را ترک کردند.  
روزنامه هاآرتص نیز فاش کرد که تمایل صهیونیست‌ها به مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی افزایش یافته است و تحقیقات جدید نشان می‌دهد یک نفر از هر چهار یهودی اسرائیلی و چهار نفر از هر ۱۰ عربی که تابعیت این رژیم را دارند، آماده‌اند در صورتی که فرصت پیدا کنند به محل دیگری مهاجرت کنند. 
به گزارش روزنامه «زمان» رژیم صهیونیستی، فقط در شش ماه ابتدایی جنگ علیه غزه، ۵۵۰هزار صهیونیست، سرزمین‌های اشغالی را به مقصد کشور‌های جهان ترک کرده‌اند. وب سایت این روزنامه در گزارشی اعلام کرده بود که تعداد صهیونیست‌هایی که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ فلسطین اشغالی را ترک کرده‌اند به بیش از ۴۷۰ هزار نفر رسیده است.
علاوه بر افزایش مهاجرت معکوس، روند ورود یهودیان به سرزمین‌های اشغالی هم کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد. این داده‌ها حاکی از کاهش ۲۱درصدی یهودیانی است که از خارج به اراضی اشغالی آمده‌اند. 
عوامل داخلی نیز وجود دارند که به عنصر دافعه برای یهودیان تبدیل شده‌اند. شکاف‌های سیاسی بین تندرو‌های کابینه و دیگر احزاب مخالف در دو سال گذشته یکی از دلایلی است که سبب شده صهیونیست‌ها زندگی در خارج از اراضی اشغالی را انتخاب کنند. کارشناسان با اشاره به وضعیت نامطلوب حکمرانی و اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی اذعان دارند که اگر این رژیم با همین فرمان جلو رود، آینده‌ای نخواهد داشت و باید منتظر فروپاشی و مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از سرزمین اشغالی فلسطین بود.
بخش عمده‌ای از مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی به دلیل جنگ‌های مکرر اسرائیل با گروه‌های مقاومت است و با ناامن شدن سرزمین‌های اشغالی، در یک دهه گذشته صد‌ها هزار نفر راهی کشور‌های دیگر شده‌اند. صهیونیست‌ها امیدوار بودند که با مهاجرت به اسرائیل در آرامش زندگی کنند، غافل از اینکه تحقق چنین امری در تضاد با ماهیت  و ذات کشور جعلی اسرائیل است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 24 مرداد 1403 - 15:22:16