تنش در فلسطین اشغالی از بیم پاسخ حزب الله +فیلم

سه شنبه 23 مرداد 1403 - 19:32:35

در شرایطی که طبق بیانیه سه کشور آمریکا، قطر و مصر قرار است روز 15 اوت جاری مذاکرات جدیدی با هدف برقراری آتش بس در غزه برگزار شود، ساکنان فلسطین اشغالی هر لحظه در بیم پاسخ حزب الله لبنان به تجاوزات رژیم صهیونیستی به سر می برند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» آمده است: بر اساس بیانیه آمریکا، قطر و مصر قرار است 15 اوت جاری مذاکرات جدیدی با هدف دستیابی به آتش بس در نوار غزه برگزار شود. انتظار برای آغاز این مذاکرات و نتیجه آن، با انتظار دیگری همراه شده که همان پاسخ جنبش مقاومت حزب الله به تجاوزات رژیم صهیونیستی است.

در میان دو دستگی سیاسی بین گالانت و نتانیاهو و لاپید، وقت کشی صهیونیست ها در زمینه توقف تجاوزبه غزه همچنان ادامه دارد.

دکتر عمران زهوی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی، پاسخ حزب الله به هدف قرار گرفتن فرماندهان و نیروهایش را قطعی دانست و گفت، حتی ممکن است پاسخ حزب الله به اسرائیل، شدیدتر از پاسخ ایران باشد. وی افزود: ما منتظر مذاکرات 15 اوت هستیم. اگر این مذاکرات نتیجه ای داشته باشد ممکن است آمریکا در صدد متوقف کردن ضربه حزب الله برآید. 

در همین حال رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند به تاخیر افتادن پاسخ حزب الله به تجاوز اسرائیل، موجب فرسایش درونی رژیم صهیونیستی شده و صهیونیست ها را در بیم و هراس نگه داشته است. این بلاتکلیفی، فشار روانی زیادی بر شهرک نشینان وارد می کند.

کوبی ماروم کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی در مصاحبه تلویزیونی گفت، به تاخیر افتادن پاسخ حزب الله موجب شده است سامانه های پدافندی اسرائیل بی وقفه و تمام وقت در آماده باش باشند که علاوه بر افزایش هزینه نظامی، موجب خستگی و فرسایش نظامیان می شود.

نکته دیگری که صهیونیست ها را سرگردان کرده این است که آیا پاسخ فقط از طرف حزب الله خواهد بود یا این که اسرائیل با پاسخ هماهنگ کل محور مقاومت رو به رو خواهد شد. این بلاتکلیفی، نوعی جنگ روانی بی پایان را بر آنها تحمیل کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 23 مرداد 1403 - 19:32:29