کارشناس عراقی: دغدغه تاریخی مردم عراق، مسأله فلسطین است

دو شنبه 22 مرداد 1403 - 19:0:0

آقای سعید البدری نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر با اشاره به موضع ثابت دولت و ملت عراق در حمایت از مسأله فلسطین و آرمان آن اظهار کرد: موضع ثابت و اصولی مردم عراق از فلسطین اشغالی، صحبت امروز و دیروز نیست؛ بلکه عراق ده ها سال است که فلسطین را دغدغه اصلی خود می داند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر سعید البدری نویسنده و تحلیلگر سیاسی عراقی در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر گفت: مواضع اصولی عراق در قبال مسأله فلسطین محصول زمان حال نیست، بلکه ده ها سال است که مردم عراق در کنار مردم فلسطین ایستاده اند و آرمان فلسطین را موضع اصلی خود می دانند .

البدری ادامه داد: رژیم صهیونیستی طی سال‌های گذشته ضمن توهین به مردم فلسطین تلاش کرده است حماس را با تروریسم پیوند دهد و به آن اتهام زند که مردم عراق را هدف قرار می‌دهند، اما هیچ یک از این توطئه ها به نتیجه نرسید. عراقی ها می دانند که همه اینها بخشی از ترفندهای صهیونیست هاست و همه می دانند که سازمان های تروریستی جهانی، حامی صهیونیست ها هستند، لذا این نقشه ها مردم عراق را فریب نداده است و مردم عراق به حق مردم فلسطین احترام می گذارند و با مردم فلسطین پیوندهای زیادی دارند.

این تحلیلگر سیاسی عراقی افزود: طرح صهیونیستی تنها سرزمین های اشغالی در فلسطین را هدف قرار نمی دهد، بلکه کل جهان اسلام را هدف قرار می دهد که این رژیم غاصب و جنایتکار که توسط آمریکا و کشورهای استعمارگر ایجادشده قصد دارد در سراسر منطقه گسترش یابد.

سعید البدری گفت: رژیم وحشی صهیونیستی که با کشورهایی که عادی سازی روابط و عهدنامه صلح دارد، مرزهای خود را ترسیم نکرده است و این خود گواه محکمی است بر رویکرد غاصبانه و توسعه طلبانه رژیم جتایتکار است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


دو شنبه 22 مرداد 1403 - 13:59:11