تحولات سیصد و نهمین روز طوفان‌الاقصی ؛ شهادت ۱۰۰ فلسطینی دیگر

شنبه 20 مرداد 1403 - 12:46:5
تحولات سیصد و نهمین روز طوفان‌الاقصی ؛ شهادت ۱۰۰ فلسطینی دیگر

بمباران مدرسه آوارگان فلسطینی در مرکز غزه که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ نفر و زخمی شدن دهها نفر دیگر شد، از رویدادهای مهم  24 ساعت گذشته غزه است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رژیم صهیونیستی درسیصد و نهمین روز طوفان‌الاقصی همزمان با نماز صبح با حمله به یک مدرسه آوارگان فلسطینی در محله «الدرج» در مرکز نوار غزه جنایت جدیدی را رقم زد که در جریان آن بیش از 100 نفر شهید و دهها نفر زخمی شدند.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به حمله هوایی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت بیش از 100 نمازگزار شد، اعلام کرد که هدف قرار دادن نمازگزاران در نمازخانه مدرسه در محله الدرج غزه توسط دشمن جنایتکار یک جنایت جنگی تمام‌عیار است.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است:

انصارالله:کشتار نمازگزاران غزه با حمایت کامل آمریکا بود

سخنگوی انصارالله یمن سکوت جامعه جهانی در برابر وحشیگری صهیونیست‌ها در نوار غزه را به شدت محکوم و تاکید کرد که قتل عام آوارگان در نمازخانه مدرسه التابعین در مرکز غزه، با حمایت کامل آمریکا انجام شد.
«محمد عبدالسلام» در واکنش به جنایت شنیع صهیونیست‌ها در کشتار بیش از 100 آواره فلسطینی در مدرسه‌ای در مرکز نوار غزه اعلام کرد: قتل عام وحشیانه‌ای که دشمن اشغالگر علیه آوارگانی که در حال اقامه نماز صبح بودند انجام داد، با حمایت کامل آمریکا بود.
وی افزود: ما این جنایت‌های فاشیستی رژیم صهیونیستی و همچنین ادامه حمایت نامحدود آمریکا از این رژیم برای ادامه جنایات نسل کشی آن علیه غزه را به شدت محکوم می‌کنیم.

فراخوان مقاومت برای خشم عمومی در پی جنایت جدید اشغالگران

کمیته‌های مقاومت فلسطین با اشاره به این که کشتار هولناک در مدرسه آوارگان توسط دشمن جنایتکار صهیونیستی، با سلاح‌های آمریکایی انجام شده، خواستار تشدید مقاومت و خشم عمومی ضد اشغالگران در سراسر فلسطین و اردوگاه‌های آوارگان در خارج شد.
کمیته‌های مقاومت فلسطین در واکنش به جنایت شنیع صهیونیست‌ها در کشتار بیش از 100 آواره در مدرسه‌ای در مرکز نوار غزه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کشتار هولناک آوارگان توسط ارتش اشغالگر هنگام نماز صبح یکی از فصل‌های جنایت جنگی است که دشمن جنایتکار صهیونیستی و سران نازی آن در غزه انجام می‌دهند.
در این بیانیه آمده است: این جنایات دشمن اشغالگر با هدف نابودی و سلاخی غیرنظامیان بی‌دفاع در نوار غزه برای ریشه کن کردن آنها و آوارگی این مردم از سرزمینشان انجام می‌شود.

جهاد اسلامی: جنایت امروز صهیونیست‌ها در الدرج یک جنایت تمام‌عیار است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به حمله هوایی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت بیش از 100 نمازگزار شد، اعلام کرد که هدف قرار دادن نمازگزاران در نمازخانه مدرسه در محله الدرج غزه توسط دشمن جنایتکار یک جنایت جنگی تمام‌عیار است.

تل‌آویو حق استفاده از حریم هوایی اردن علیه دیگر کشورها را ندارد

یک منبع در نیروهای مسلح اردن اخبار منتشرشده درباره اعطای مجوز این کشور به رژیم صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی اردن را تکذیب کرد.
وی گفتد: هیچکدام از طرف‌های درگیر در منطقه اجازه استفاده از حریم هوایی اردن را برای واکنش نظامی نخواهد داشت.این منبع اردنی تصریح کرد: فعالیت‌های عادی و معمولی هواپیماهای جنگی و غیرجنگی اردن طی روزهای گذشته انجام شده است. این در حالی است که برخی صفحات در فضای مجازی در خصوص مجوز اردن به تل آویو برای استفاده از حریم هوایی این کشور دروغ‌هایی را منتشر کرده‌اند.

موقعیت بندر اشغالی «حیفا» خطرناک است

پایگاه رسانه‌ای المانیتور به خطرناک بودن موقعیت بندر حیفا واقع در اراضی اشغالی اشاره کرد. المانیتور گزارش داد که بندر حیفا واقع در اراضی اشغالی خود را برای حملات و بمباران آماده می‌کند.در این گزارش آمده است، بندر حیفا دربرگیرنده بزرگترین پالایشگاه نفت و انبارهای سوخت در اراضی اشغالی و دارای موقعیت خطرناکی است.پیش از این شبکه «کان» تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از ارزیابی اوضاع، به ساکنان مناطق درگیری در جبهه شمال توصیه شده است تا اطلاع ثانوی در کنار پناهگاه‌ها و مراکز حفاظت شده باقی بمانند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 20 مرداد 1403 - 12:45:59