واکنش‌های گسترده به عملیات شهادت طلبانه در «حولون»

سه شنبه 16 مرداد 1403 - 18:28:0

عملیات شهادت طلبانه یک جوان فلسطینی در منطقه اشغالی «حولون» با استقبال جنبش های مقاومت فلسطینی مواجه شد که این عملیات را ضربه ای بزرگ به ساختار نظامی و امنیتی اشغالگران و نشانه قاطع آسیب پذیر بودن رژیم اشغالگر در برابر اراده نیروهای مقاومت توصیف کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر در این باره آمده است: منابع فلسطینی درباره جزئیات عملیات در «حولون» اعلام کردند عامل این عملیات به سمت صهیونیست ها در خیابان موشه دایان در مرکز شهر «حولون» تیراندازی کرد سپس به مکان دیگری رفت و شماری دیگری از صهیونیست ها را با چاقو مورد حمله قرار داد و در نهایت به ضرب گلوله یک پلیس صهیونیست به شهادت رسید. در این عملیات دو صهیونیست کشته و چهار نفر زخمی شدند.

رادیو ارتش رژیم اشغالگر درباره این عملیات به نقل از «گادی آیزنکوت» عضو کنست اعلام کرد، عملیات در حولون، شکست از نوعی دیگر است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این عملیات گفت: اسرائیل همه کسانی را که با عامل حمله در حولون ارتباط داشته اند مجازات خواهد کرد. اما ایتامار بن گویر وزیر امنیت کابینه رژیم صهیونیستی خواستار به دست گرفتن سلاح و استفاده از آن علیه فلسطینی ها شد.

کمیته های ملی مقاومت فلسطین عملیات شهادت طلبانه در حولون را پاسخی عملی به جنایات اشغالگران و نسل کشی و قتل هر روزه فرزندان ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری توصیف کرد و از جوانان مقاومت خواست ضربات بیشتری وارد کنند و مقابله با دشمن جنایتکار را در همه جبهه ها و در هر شکلی تشدید کنند.

عملیات شهادت طلبانه در حولون در شرایطی اتفاق افتاد که ارتش اشغالگر حملات خود در کرانه باختری از جمله قدس را از زمان عملیات طوفان الاقصی گسترش داده است. به گفته منابع فلسطینی، در این حملات بیش از 600 فلسطینی از جمله 140 کودک و نوجوان به شهادت رسیده و بیش از پنج هزار و 400 نفر زخمی و بیش از 9 هزار و 890 نفر بازداشت شده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 16 مرداد 1403 - 18:5:0