تحولات سیصد و چهارمین روز طوفان‌الاقصی ؛  شهادت ده فلسطینی دیگر 

دو شنبه 15 مرداد 1403 - 12:13:31
تحولات سیصد و چهارمین روز طوفان‌الاقصی ؛  شهادت ده فلسطینی دیگر 

حمله پهپادی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی، شهادت دهها فلسطینی، حمله هوایی صهیونیست‌ها به مرکز غزه و زخمی شدن دو نظامی صهیونیست از جمله مهمترین تحولات غزه در 24 ساعت گذشته بوده است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم اشغالگر اسرائیل بامداد امروز دوشنبه مناطقی در مرکز نوار غزه از جمله اردوگاه النُصیرات را بمباران کرد که تا کنون نزدیک به 10 نفر شهید و تعدادی نیز زخمی شده‌اند. 
بنا به این گزارش‌ها، دیرالبلح در مرکز غزه نیز هدف حمله هوایی رژیم اسرائیل قرار گرفت. برخی خبرها هم از شنیده شدن صدای انفجار شدید در غرب شهر غزه حکایت دارد که ماهیت آن هنوز مشخص نیست.

سایر تحولات غزه در 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است:

زخمی شدن دو نظامی صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه اعلام کرد در حمله پهپادی دیروز حزب الله به شمال فلسطین اشغالی دو نظامی اسرائیلی زخمی شدند.
رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این دو نظامی بر اثر انفجار یک پهپاد در ایلیت هشاحر در الجلیل علیا زخمی شدند و حال یکی از آن‌ها وخیم است. ارتش رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد که این دو نظامی از نیروهای تیپ گولانی هستند که اخیرا از نوار غزه به شمال فلسطین اشغالی منتقل شدند.

شهادت آزاده فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها به جنین

رسانه های فلسطینی از شهادت «وفا جرار»، آزاده فلسطینی در یورش بامدادی امروز نظامیان رژیم اسرائیل به جنین در کرانه باختری خبر دادند.

رایزنی‌های داخلی حماس برای انتخاب جانشین «اسماعیل هنیه»

خلیل الحیه نائب رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که طی روزهای آینده رایزنی‌ها برای انتخاب رهبر جدید این جنبش و جانشینی اسماعیل هنیه رئیس شهید این جنبش به پایان می‌رسد. خلیل الحلیه در این حال به دوستاران مقاومت اطمینان داد که در مقاومت اسلامی فلسطین با شهادت اسماعیل هنیه و با وجود ساختار و تشکیلات موجود در آن خلأ رهبری ایجاد نخواهد شد.
جنبش حماس پیش از این گمانه زنی رسانه‌ها برای انتخاب رهبر جدید این جنبش را رد کرده بود.

شب وحشت در اراضی اشغالی؛ سقوط موشک گنبد آهنین در منطقه خودی

حمله بامدادی حزب الله لبنان علیه اراضی اشغالی باعث نگرانی صهیونیست‌ها شده است. رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که حزب الله لبنان قواعد درگیری را شکسته و حملات نیمه شب خود را در واکنش به تجاوزات اخیر تل آویو علیه جنوب لبنان افزایش داده است.
این رسانه‌ها طی بامداد امروز از به گوش رسیدن صدا چند انفجار در منطقه الجلیل علیا ناشی از اصابت موشک و انفجار پهپاد انتحاری خبر دادند.
آنها تاکید کردند که خودروهای امدادی خود را به مکان مورد نظر در اییلیت هاشاحر رساندند. یک پهپاد حزب الله به پایگاه این منطقه اصابت کرده و دست کم ۲ نظامی زخمی شده‌اند.
یک موشک شلیک شده از سوی سامانه گنبد آهنین نیز در منطقه اییلیت هاشاحر سقوط کرده است! جراحت‌های وارده به ۲ نظامی صهیونیست که از تیپ معروف گولانی هستند وخیم گزارش شده است. در اطراف پایگاه مذکور در حالی که نظامیان صهیونیست در این پایگاه گیر افتاده بودند یک آتش سوزی گسترده به راه افتاد.

نشست بایدن با تیم امنیت ملی برای بررسی تحولات منطقه

کاخ سفید از نشست جوبایدن رئیس جمهور آمریکا با تیم امنیت ملی به منظور بررسی تحولات منطقه در روز دوشنبه خبر داد و اعلام کرد که بایدن همچنین امروز (دوشنبه) با عبدالله دوم شاه اردن گفت‌وگو خواهد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 15 مرداد 1403 - 12:13:26