تحلیلگر روسی : ایران قادر به عملیات ویژه علیه مقام‌های اسرائیل است

شنبه 13 مرداد 1403 - 9:30:25
تحلیلگر روسی : ایران قادر به عملیات ویژه علیه مقام‌های اسرائیل است

استاد دانشگاه پلخانوف روسیه با اشاره به اقدام رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران گفت: ایران قادر به عملیات ویژه علیه رهبری سرویس‌های ویژه و مقام‌های اسرائیل است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «اولگ گلازونوف» با تاکید بر اینکه تهران از قابلیت‌های بسیاری برای پاسخ به تل‌آویو برخوردار است، تصریح کرد: آمادگی ایران برای اعلان جنگ به اسرائیل بسیار زیاد است،‌ اما این موضوع بعید به نظر می‌رسد؛ با این حال تهران باید به نوعی به تل‌آویو پاسخ دهد،‌از این رو،‌ باید منتظر اقدامات تلافی‌جویانه از مبدأ کشورهای خاورمیانه و غرب آسیا بود.
دانشیار گروه تحلیل سیاسی و فرآیندهای روانی اجتماعی دانشگاه پلخانوف روسیه گفت: اسرائیل تا زمانی که مشکلات آن با حماس و حزب الله حل نشود، آماده جنگ با ایران نیست و تنها در این صورت است که تل آویو می تواند وارد درگیری با ایران شود.
این صاحب‌نظر روس در ادامه واکنش جهان عرب به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را ضعیف توصیف کرد و گفت:‌ با توجه به روابط نزدیک اقتصادی و فنی – نظامی برخی کشورهای عربی با اسرائیل، به نظر می‌رسد که توافق خاصی بین رهبران این کشورها و تل‌آویو وجود دارد و از این رو، این کشورها در درگیری احتمالی منطقه علیه اسرائیل وارد عمل نخواهند شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 13 مرداد 1403 - 9:30:20