رسانه های آسیایی از شهادت «اسماعیل هنیه» می گویند

چهار شنبه 10 مرداد 1403 - 14:0:0
 رسانه های آسیایی از شهادت «اسماعیل هنیه» می گویند

شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در رسانه های آسیا بازتاب گسترده ای داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه های خبری تلویزیونی، روزنامه های انگلیسی، هندی و اردو، پایگاه های اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی هند از صبح امروز (چهارشنبه) به انتشارخبر شهادت اسماعیل هنیه در تهران پرداختند.

در اغلب این خبرها بخش اول به بیان این حادثه اختصاص یافت و بخش بعدی به بررسی زندگینامه، فعالیت ها و شخصیت شهید هنیه و در آخر به پیامدهای احتمالی این حادثه بویژه توقف مذاکرات آتش بس در غزه پرداخته شد.

شبکه خبری تلویزیونی ان دی تی وی هند خبر شهادت اسماعیل هنیه را اینگونه اعلام کرد: "اسماعیل هنیه، رئیس حماس در «حمله خیانتکارانه صهیونیست ها به محل اقامتش در تهران» جان باخت."

شبکه خبری تلویزیونی ایندیا تودی: "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه رهبر ارشد حماس پس از هدف قرار دادن اقامتگاهش در تهران در اوایل روز چهارشنبه جان باخته است."

شبکه خبری نیوز هجده: "اسماعیل هنیه، رهبر ارشد حماس و یکی از محافظانش در حمله روز چهارشنبه در تهران کشته شدند. در بیانیه حماس نیز آمده است که یک مقام فلسطینی که رئیس دفتر سیاسی این سازمان است، در پی حمله اسرائیل جان باخت"

در بیانیه حماس آمده است: "برادر، رهبر، مجاهد اسماعیل هنیه، رهبر جنبش پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران در حمله رژیم صهیونیستی به مقر وی در تهران جان باخت."

روزنامه ایندین اکسپرس: "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه ای اعلام کرد: محل سکونت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفت و بر اثر این حادثه وی و یکی از محافظانش به شهادت رسیدند."

گروه فلسطینی حماس روز چهارشنبه اعلام کرد: "اسماعیل هنیه رهبر حماس در ساعات اولیه بامداد در ایران ترور شد و این حمله را «تشدید تنش» توصیف کرد."

انتشار این خبر احتمال هرگونه توافق آتش بس قریب الوقوع در غزه را کاهش می دهد.

بازتاب شهادت اسماعیل هنیه در رسانه های مالزی

رسانه ها، احزاب سیاسی و اندیشکده های اسلامی مالزی در پی انتشار خبر ترور اسماعیل هنیه در تهران با حمله رژیم صهیونیستی ، ضمن محکومیت شدید این حرکت بزدلانه خواستار شکستن سکوت جوامع جهانی برای مجازات این رژیم تروریست شدند.

* فری مالزیا تودی: سران دو حزب اسلامی پاس و امانه مالزی، حمله رژیم اسرائیل را که منجر به شهادت اسماعیل هنیه، رهبر حماس و یکی از محافظان وی در ایران شد؛ به شدت محکوم کردند.

«هادی آوانگ» رئیس حزب اسلامی پاس مالزی رژیم صهیونیستی را مغز متفکر این ترور دانست و خاطرنشان کرد: همه جهان باید رژیم بزدل اسرائیل را که در غزه نیز مرتکب جنایات جنگی گسترده شده است؛ محکوم کند.

«ذ» رئیس حزب اسلامی امانه مالزی نیز ضمن محکومیت حمله بزدلانه رژیم اسرائیل و ترور شهید هنیه، رهبر حماس و یکی از محافظان وی گفت: مالزی سوگوار اسماعیل هنیه است.

* استار مالزی: گروه فلسطینی حماس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند: اسماعیل هنیه رهبر حماس در ایران به شهادت رسید.

هنیه چهره سرسخت دیپلماسی بین‌المللی گروه فلسطینی حماس بود که در حمله هوایی رژیم اسرائیل در جنگ غزه نیز سه پسرش به شهادت رسیده بودند.

هنیه در جوانی از فعالان دانشجویی دانشگاه اسلامی شهر غزه بود که با تشکیل حماس در نخستین انتفاضه فلسطین در سال ۱۹۸۷ به حماس پیوست.

* نیو استریت تایمز: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه ای تصریح کرد: محل سکونت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفت و بر اثر این حادثه وی و یکی از محافظانش به شهادت رسیدند.

علت حادثه مشخص نیست و در حال بررسی است.

شورای سازمان های اسلامی مردم نهاد مالزی (ماپیم) نیز این عملیات تروریستی را به شدت محکوم کرد و صهیونیست های اسراییلی را با حمایت آمریکا، مسئول این ترور بزدلانه دانست.

این شورا در بیانیه خود نوشت: ما بر این باوریم که این ترور به هیچ وجه روحیه نیروهای مقاومت و حماس را کاهش نخواهد داد؛ حتی کسانی که در سراسر جهان برای حمایت از آزادی فلسطین متحد شده اند باید به حمایت خود ادامه دهند.

اکنون رژیم اسرائیل به جایی رسیده است که همه توانش را برای حمله به دشمنانش در کشورهای خارجی به کار گرفته است.

رژیم اسرائیل در حال جنگ با بسیاری از کشورهاست. این کشور خود را در معرض واکنش‌هایی از سوی گروه‌هایی قرار می‌دهد که نمی‌توانند خشونتش را بپذیرند.

ما از رهبران مسلمان جهان می‌خواهیم که ساکت ننشینند؛ زمان آن رسیده که رژیم اسرائیل بواسطه جنایات جنگی به شدت مجازات شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 10 مرداد 1403 - 13:52:50