شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی

چهار شنبه 10 مرداد 1403 - 9:37:9
شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، بر اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی بر اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

متن اطلاعیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

انا لله و انا الیه راجعون

با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

                     روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


گفتنی است، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری چهاردهم در تهران حضور داشت.

«اسماعیل عبد السلام احمد هنیه» ملقب به «ابو عبد السلام» در انتخابات قبلی دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» به عنوان نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش و رئیس آن در نوار غزه انتخاب شده بود، اما به سمت ریاست دفتر سیاسی و به عنوان جانشین خالد مشعل برگزیده شد.

اسماعیل هنیه در روز ۲۳ مه سال ۱۹۶۳ در اردوگاه آوارگان فلسطینی «الشاطئ» در غزه دیده به جهان گشود. خانواده وی به زور از روستای «جوره» در عسقلان واقع در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فلسطین کوچ داده شده بودند. وی در سال ۲۰۰۹ مدرک دکتری افتخاری از دانشگاه اسلامی در شهر غزه دریافت کرد و متاهل و دارای ۱۳ فرزند است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


چهار شنبه 10 مرداد 1403 - 9:30:1