توهین به ادیان، تبعیض و انحرافات اخلاقی در المپیک پاریس

سه شنبه 9 مرداد 1403 - 18:16:3

مشاهده صحنه هایی از توهین به حضرت مسیح علیه السلام در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک پاریس، خشم گسترده رهبران دینی اسلامی و مسیحی را برانگیخت که درباره خطرات بهره برداری از چنین مناسبت هایی برای عادی سازی توهین به ادیان و ترویج دگرباشی و تغییر جنسیت هشدار دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر در این باره آمده است: رهبران دینی، مخالفت همیشگی خود را با هرگونه اقدام برای اهانت به هر یک از پیامبران الهی اعلام و تاکید کردند پیامبران، انسان های برگزیده ای هستند که خداوند آنان را انتخاب کرد تا حامل پیام نیک برای جهانیان باشند. این رهبران بر ضرورت اتحاد برای ایستادگی در برابر این جریان منحرف که هدفش ضربه زدن به دین و ترویج شهوت جنسی و تحمیل زندگی حیوانی مغایر با فطرت پاک انسانی است تاکید کردند.

بازی های المپیک یکی از برجسته ترین رقابت هایی است که ورزشکاران سال ها برای حضور در آن تلاش و تمرین می کنند تا بتوانند در این میدان، نماینده خوبی برای ملت و کشور خود باشند. آنها سالها رنج را تحمل می کنند تا پرچم کشورشان را در بزرگترین رویداد ورزشی جهان بر دوش بگیرند.

اما ورزشکاران وقتی مشاهده می کنند ورزشکاری به علت دین یا عقیده یا نژادش از بازی های المپیک حذف می شود، ناامید و سرخورده می شوند. در المپیک پاریس، دختران ورزشکار محجبه از سوی مقامات فرانسوی مورد ستم قرار گرفتند زیرا اعلام شد دختران ورزشکار محجبه نمی توانند با حفظ حجاب زیر پرچم کشور فرانسه در رقابت ها شرکت کنند. این در حالی است که مقامات فرانسوی به افراد ملحد و دگرباش اجازه شرکت در رقابت ها را می دهند و حتی باورهای آنان را تحت عنوان آزادی بیان و عقیده، ترویج می دهند.

سازمان عفو بین الملل بعد از تصمیم دولت فرانسه برای جلوگیری از مشارکت ورزشکاران محجبه فرانسوی در رقابت ها، گزارشی مفصل درباره ستمی که مقامات فرانسوی در حق ورزشکاران زن در این کشور مرتکب می شوند، منتشر کرد. در این گزارش که پیش از مراسم افتتاحیه المپیک پاریس منتشر شد، این اقدام مقامات فرانسوی نقض قوانین بین المللی حقوق بشر توصیف شد که دو رویی مقامات فرانسوی و ضعف و ترس کمیته بین المللی المپیک در برابر آنان را برملا می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 9 مرداد 1403 - 18:15:40