اسیران فلسطینی؛ مقاومت تا شهادت

یک شنبه 7 مرداد 1403 - 16:0:0
 اسیران فلسطینی؛ مقاومت تا شهادت

در حالی اسیران فلسطینی از مقاومت و شهادت دم می زنند که رژیم اشغالگر قدس، خشونت و روش‌های غیر انسانی را در رفتار با فلسطینی‌ها افزایش داده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رژیم اشغالگر قدس از ۱۹۴۸ تاکنون هزاران فلسطینی را بازداشت کرده است. در این مدت هزاران فلسطینی توسط نظامیان صهیونیستی بازداشت شده‌اند. رژیم صهیونیستی از ابتدای تاسیس تاکنون از انواع روش‌های غیر انسانی در رفتار با فلسطینی‌ها استفاده کرده است. برخی از این اسرا سال‌های طولانی در زندان صهیونیست‌ها به سر برده‌اند. برخی آزاد شده‌اند، برخی هنوز بازداشت هستند و برخی نیز به شهادت رسید‌ه اند. 

باشگاه اسیران فلسطینی با انتشار گزارشی شمار شهدای اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون را ۲۵۶ نفر اعلام کرد. باشگاه اسیران فلسطینی تصریح کرد، این تعداد شامل شهدایی است که هویت آنها مشخص شده است و علاوه بر این تعداد ده‌ها اسیر فلسطینی نیز در غزه و به صورت اعدام‌های میدانی توسط نظامیان صهیونیست شهید شده‌اند و آمار دقیقی از هویت و تعدادشان در دست نیست.

پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نیز خشونت علیه اسرای فلسطینی شدت گرفته است. تغذیه نامناسب و غیرانسانی، شکنجه‌ها و ضرب و شتم اسرای فلسطینی، بی‌خبری خانواده‌ها، شوک برقی، شکنجه شبانه با آزاد گذاشتن سگ‌ها و تحقیر اسرا از جمله شیوه‌هایی است که رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی به کار می‌گیرد.

ابوسلیمه مدیر مجتمع پزشکی «الشفاء» که اخیراً از زندان صهیونیست‌ها آزاد شد، گفت: «اسرا در وضعیت فاجعه‌باری قرار دارند که ملت فلسطین از سال ۱۹۴۷ میلادی شاهد آن نبوده است‌؛ هم اسرای جدید و هم اسرای قدیمی. همه مورد اهانت بدنی قرار می‌گیرند و در دستیابی به غذا و آب با مشکلات زیادی مواجه هستند، مقاومت باید حرف‌ نهایی را در آزادی اسرا بزند.»

در ۱۰ ماه گذشته در اثر شکنجه شماری از اسرای فلسطینی به شهادت رسیدند که در آخرین مورد شیخ «مصطفی ابوعره» از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیده است. باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی به تازگی شیخ ابوعره را به خاطر وخامت وضعیت جسمانی او از زندان ریمون به بیمارستان سوروکا منتقل کرده بود. با شهادت این رهبر حماس، شمار اسیران فلسطینی که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیدند، به ۱۹ نفر افزایش یافت.

نکته مهم دیگر این است که پس از عملیات طوفان الاقصی شمار اسرای فلسطینی افزایش زیادی داشته است. این افزایش به حدی است که کابینه رژیم صهیونیستی درصدد تأسیس حدود هزار بازداشتگاه برای اسیران فلسطینی است. «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به تازگی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، اعدام، راه‌حلی برای حل مشکل شلوغی زندان‌هاست. این وزیر تندروی کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با پیشنهاد تاسیس حدود هزار بازداشتگاه دیگر برای اسیران فلسطینی ابراز خوشحالی کرد.

نکته پایانی اینکه؛ با وجود خشونت‌های گسترده صهیونیست‌ها علیه اسرای فلسطینی، اما این اسرا نیز مسیر مقاومت را در پیش گرفته‌اند و از شهادت هیچ هراسی ندارند. همین الگوی رفتاری نیز عصبانیت صهیونیست‌ها را در پی داشته است زیرا انتظار صهیونیست‌ها این است که با شدت گرفتن خشونت، این اسرا دست از مقاومت بردارند در حالی که اسرا رفتار متفاوتی انجام می‌دهند و همچنان بر مقاومت پای می‌فشرند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 7 مرداد 1403 - 9:39:28