به جای فرصت سخنرانی به جنایتکار جنگی، باید او را بازداشت کنید

پنج شنبه 4 مرداد 1403 - 11:0:0
به جای فرصت سخنرانی به جنایتکار جنگی، باید او را بازداشت کنید

جنبش حماس در واکنش به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا اعلام کرد: بهتر بود به جای دادن فرصت سخنرانی به نتانیاهو جهت بهبود وجهه خود، او را بازداشت و به عنوان جنایتکار جنگی تحویل دیوان بین‌المللی دادگستری می‌دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کشتار فلسطینیان باریکه غزه و کرانه باختری در حالی امروز (پنجشنبه) وارد 293 مین روز خود شده است که بنیامن نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، بامداد امروز به وقت تهران طی سخنرانی خود در کنگره آمریکا با وقاحت نسل کشی در غزه را که تاکنون به شهادت 39 هزار و 145 فلسطینی را که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، جنگ بین بربریت و تمدن نامید.

به دنبال سخنرانی وقیحانه نتانیاهو در کنگره آمریکا، برنی سندرز سناتور آمریکایی در واکنش به این سخنرانی گفت: بنیامین نتانیاهو نه تنها یک جنایتکار جنگی بلکه یک دروغگو است.

سندر با انتشار متنی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: همه سازمان‌های بشردوستانه تصدیق کرده‌اند که ده‌ها هزار کودک فلسطینی در باریکه غزه با گرسنگی مواجه هستند، زیرا دولت افراطی نتانیاهو همچنان جلوی ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه را می‌گیرد.

سندر در ادامه با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها خواهان کناره‌گیری او از سمت خود هستند، تاکید کرد: بنابراین نتانیاهو در حقیقت برای پیش بردن مبارزات انتخاباتی خودش به کنگره آمریکا آمد.

درهمین حال شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد: ۱۲۸ نماینده کنگره آمریکا سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را تحریم کردند و در این جلسه حضور نداشتند.

پایگاه آکسیوس نیز گزارش داد که نزدیک به نیمی از نمایندگان دموکرات در مجلس سنا و مجلس نمایندگان آمریکا سخنرانی نتانیاهو در کنگره را تحریم و از حضور در آن خودداری کردند.

جنبش حماس نیز بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای در واکنش به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا اعلام کرد: این سخنرانی عمق بحران او در عرصه نظامی و جهانی را نشان می‌دهد.

در بیانیه حماس آمده است: واشنگتن با ادامه حمایت‌های نظامی و سیاسی از رژیم صهیونیستی و دادن فرصت سخنرانی به نتانیاهوی جنایتکار برای پاک کردن دستان آغشته به خون کودکان بی‌گناه، بر شراکت کامل خود در جنگ و جنایات علیه نوار غزه تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه، آمده است: بهتر بود به جای دادن فرصت سخنرانی به نتانیاهو جهت بهبود وجهه خود، او را بازداشت و به عنوان جنایتکار جنگی تحویل دیوان بین‌المللی دادگستری می‌دادند.

حماس افزود: خیال‌پردازی‌های نتانیاهو جنایتکار جنگی در مورد آینده غزه، توهماتی بیش نیست و این ملت فلسطین است که گزینه مقاومت را برای مقابله با دشمن اشغالگر در سراسر اماکن حضور خود برگزیده است.

درهمین حال در ادامه جنایات این رژیم علیه فلسطینیان دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که 129 فلسطینی در 48 ساعت گذشته در حملات رژیم صهیونیستی به شرق خان‌ یونس واقع در جنوب غزه به شهادت رسیده اند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 4 مرداد 1403 - 10:22:57

برچسب :