از رهبران شجاع یمن تا ناکارآمدی رصدی اسرائیل

یک شنبه 31 تیر 1403 - 20:0:0
از رهبران شجاع یمن تا ناکارآمدی رصدی اسرائیل

عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور جهان عرب در واکنش به حمله پهپادی انصارالله یمن به تل آویو نوشت: فقط یک کشور بزرگ با رهبری شجاع می تواند تل آویو را هدف قرار دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالباری عطوان سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم در توییتی خاطرنشان کرد: اینکه پهپاد یمنی یافا بتواند با عبور از رادارهای پیشرفته رژیم اشغالگر به قلب تل آوبو برسد و باعث هلاکت و مجروح شدن عده ای شود و هراس و وحشت بی سابقه ای را در این رژیم ایجاد کند، فقط می تواند کار دولتی بزرگ با رهبران شجاع باشد... متشکریم از یمن.
بامداد روز جمعه 29 تیرماه انفجاری در فاصله 100 متری سفارت آمریکا در تل‌آویو رخ داد.

به دنبال این حمله، نیروی مسلح یمن با صدور بیانیه اعلام کرد: "نیروی پهپادی ارتش یمن یکی از اهداف مهم در منطقه یافا در تل‌آویو را هدف قرار داد".

در این بیانیه آمده است این عملیات با استفاده از پهپاد جدیدی به نام "یافا" انجام گرفت.

گفتنی است، یافا نام عربی و اصلی تل‌آویو پیش از اشغال است.

در این حمله پهپاد رادار گریز یافا با ورود به حریم هوایی تل‌آویو یک ساختمان را در نزدیکی سفارت آمریکا هدف قرار داد که طی آن یک صهیونیست کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

پهپاد رادار گریز یافا ساخت یمن و قادر است از سامانه‌های رهگیری پیشرفته عبور کند؛ همچنین توانسته است حدود 2000 کیلومتر پرواز کند، براساس گزارش منابع سعودی ارتش رژیم اسرائیل تحقیقاتی در مورد اینکه چگونه پهپاد یافا توانسته این مسافت را در عرض 10 ساعت طی کند، آغاز کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی ابعاد این پهپاد را بزرگ توصیف و اعلام کردند که از سمت دریا در ارتفاع پائین به تل‌آویو نزدیک شده و توانسته از همه لایه‌های سیستم‌های دفاعی عبور و به ساختمانی در تل‌آویو برخورد کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 31 تیر 1403 - 12:57:18

دسته بندی :