آغاز پیاده‌‎روی اربعین با شعار «من البحر الی النحر»

شنبه 30 تیر 1403 - 15:54:29

درحالی‌که حدود ۴۰ روز تا اربعین حسینی باقی مانده، زائران اربعین از دورترین نقطهٔ عراق حرکت خود را با شعار «من البحر الی النحر» (اشاره به سواحل خلیج فارس تا قتلگاه سیدالشهدا) به‌سوی کربلا آغاز کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، زائران پیاده‌روی اربعین از رأس البیشه و فاو در جنوب شرقی عراق پرچم «لبیک یا حسین» را برافراشتند و صبح روز گذشته ۲۹ تیر (۲ روز پس از عاشورا به وقت عراق) با شعار «من البحر الی النحر» (اشاره به سواحل خلیج فارس تا قتلگاه سیدالشهدا) به سوی کربلا حرکت کردند.
بخشدار منطقه السیبه در فاو گفت : زائران بخشی از این مسیر را باید در آب‌های خلیج فارس قدم بردارند.
یکی از زائران پیاده‌روی اربعین از فاو ابوحیدر نیز خاطر نشان کرد: با پای پیاده بیش از ۵۰۰ کیلومتر را به سوی کربلا می‌رویم تا ثابت کنیم که بُعد مسافت نمی‌تواند مانع از حرکت به سوی حرم امام حسین علیه‌السلام شود.
هر سال،  گروهی از زائران از این منطقه با پای پیاده به سوی کربلا حرکت می‌کنند. سال گذشته نخستین گروه زائران اربعین از جنوب عراق ۲۰ مرداد (۲۵ روز قبل از اربعین) حرکت خود را آغاز کردند و پس از گذر از شهرهای بصره، ذی قرار، دیوانیه و نجف به سوی کربلا رفتند.
امسال در حالی که حدود ۴۰ روز تا اربعین باقی مانده است، حرکت زائران پیاده‌روی اربعین آغاز شده است. گفته می‌شود که  با توجه به گرمای حدود ۵۰ درجه‌ای هوا ممکن است که زمان مورد نیاز برای رسیدن به کربلا نسبت به سال‌های گذشته ۲ برابر شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید

 

 


شنبه 30 تیر 1403 - 15:54:24