در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

 انتظار تشدید درگیری بین نتانیاهو و  یهودی های تندروی کابینه

شنبه 30 تیر 1403 - 13:56:30

روند جذب و استخدام یهودیان «حریدی»  در  ارتش رژیم صهیونیستی به تشدید کشمکش و اختلاف میان  دولت نتانیاهو و احزاب مذهبی موجود در رژیم صهیونیستی منجر شده است .

ویژه ‌ -الکوثرگزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر حاکیست،  ارتش اشغالگر  اعلام کرده  که از هفته آینده شروع به استخدام یهودیان حریدی برای خدمت در ارتش خواهد کرد . این تصمیم بحر ان زا درحالی اعلام می شود که ارتش رژیم صهیونیستی درجنگ غزه با مشکلات زیادی  از جمله کمبود نیرو روبرو شده است . 
در اسرائیل مردان حریدی (یهودیان ارتدکس تندرو ) از خدمت اجباری معاف هستند تا به جای آن به تحصیل تورات بپردازند اما کابینه نتانیاهو  همچنان به دنبال مستثنی‌ماندن حریدی‌ها از خدمت اجباری  و افزایش خدمت نظامی از 32 ماه به 36 ماه و تطبیق آن بر سربازان کنونی ارتش است.
از سوی دیگر،  دادگاه عالی رژیم صهیونیستی خواستار پایان این کشمکش‌ها شده  و از کابینه نتانیاهو خواسته است که بودجه مدارس دینی که از زیر بار مسوولیت سربازی فرار می‌کنند، قطع کند.
این موضوع در بحبوحه جنگ غزه که ارتش اشغالگر در رویارویی با مقاومت فلسطین  متحمل شکستهای سنگینی شده ، حساسیت و جنجال گسترده ای را در داخل تشکیلات و ساختار رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است .
همچنین این موضوع  باعث اعتراض یهودیان افراطی حریدی که  13 درصد از جمعیت کل اسرائیل را  تشکیل می دهند، شده است.
به گفته ناظران، جمعیت حریدی ها انتظار می رود با روندی افزایشی در یکی دوسال آینده به 19 درصد برسد.
درگیری بین پلیس رژیم صهیونیستی و حریدی ها  در تل آویو در اعتراض به قانون خدمت اجباری  حریدی ها هر روز ادامه دارد و آنها بارها دراین خصوص تظاهرات کرده اند.
احزاب  حریدی و راست تندرو  که متحدان بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر  رژیم صهیونیستی در دولت ائتلافی هستند، قبلاً تهدید کرده بودند که در صورت اجرای قانون خدمت اجباری حریدی ها ، دولت وی را سرنگون خواهند کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 30 تیر 1403 - 13:49:20