حمله پهپادی به تل‌آویو؛ توان نظامی ارتش یمن یا پوشالی بودن گنبد آهنین؟!

جمعه 29 تیر 1403 - 20:0:0
حمله پهپادی به تل‌آویو؛ توان نظامی ارتش یمن یا پوشالی بودن گنبد آهنین؟!

چند نکته قابل توجه در حمله پهپادی به تل‌آویو و موفقیت آن در فاصله یمن تا سرزمین‌های اشغالی وجود دارد. اگر استان مرزی صعده یمن را مبدا حمله در نظر بگیریم، تا شهر اشغالی تل‌آویو بیش از ۲هزار کیلومتر فاصله دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بامداد جمعه یک پهپاد وارد حریم هوایی تل‌آویو شد و یک ساختمان را در نزدیکی سفارت آمریکا هدف قرار داد، نیروهای یمنی مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که یک پهپاد بزرگ از سمت دریا در ارتفاع پائین به تل‌آویو نزدیک شد و مشخص نیست که چگونه توانسته از همه لایه‌های سیستم‌های دفاعی عبور و به ساختمانی در تل‌آویو برخورد کند.

بر اساس اعلام یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن این حمله توسط پهپاد جدید یمنی‌ها به نام یافا صورت گرفته است.

اگر استان مرزی صعده یمن را مبدا حمله در نظر بگیریم، تا شهر اشغالی تل‌آویو بیش از ۲هزار کیلومتر فاصله دارد.

گنبد آهنین و سایر سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهونیستی نتوانستند این پهپاد را شناسایی و رهگیری کنند، به عبارتی پهپاد نیروهای مسلح یمن (بسته به نوع مسیر) حداقل ۱۵۰ کیلومتر و حداکثر۳۰۰ کیلومتر در سرزمین‌های اشغالی بدون رهگیری پرواز کرده است.

منابع (العربیه/الحدث) گزارش دادند که ارتش رژیم اسرائیل تحقیقاتی در مورد اینکه چگونه یک پهپاد حدود 2000 کیلومتر را در عرض 10 ساعت طی کرده است، آغاز کرد.

این منابع افزودند: موتور این پهپاد بر روی یک ساختمان مسکونی در مرکز تل آویو، در منطقه ای که مقرهای دیپلماتیک از جمله سفارت آمریکا در آن قرار داشت، سقوط کرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 29 تیر 1403 - 19:19:8

دسته بندی :