امام حسین علیه السلام میراث جاودانه امت اسلامی

چهار شنبه 27 تیر 1403 - 18:0:0
امام حسین علیه السلام میراث جاودانه امت اسلامی

شیخ مصطفی امامی، کارشناس مسائل دینی در برنامه «ملحمه الحسین» یا «حماسه حسینی» از شبکه الکوثر با اشاره به بیان اهمیت برگزاری مجالس جسینی و برکات آن، امام حسین علیه السلام را وارث همه پیامبران دانست. وی گفت: امام حسین علیه السلام میراث امت اسلامی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ مصطفی امامی کارشناس مسائل دینی در برنامه «ملحمه الحسین» یا «حماسه حسینی» از شبکه الکوثر گفت: حسین علیه السلام میراث امت اسلامی است؛ چنانچه در زیارت وارث می خوانیم: حسین وارث حضرت آدم است؛ امام حسین علیه السلام وارث انبیا، امامان، علما و صالحان است.

 اگر کتب تاریخ را مرور کنیم، درمی یابیم که بیشتر انبیا و به ویژه «انبیای اولو العزم» از امام حسین علیه السلام به گونه ای و با بهانه ای، یادی کرده اند. همچنین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم شهادت او را پیشگویی کرد و به مسلمانان گفت که فرزندم حسین به ناحق کشته خواهد شد.

وی افزود: سرزمین کربلا حتی در بین امت های گذشته و حتی قبل از اسلام نیز سرزمین مقدسی بوده است و داستان های زیادی در مورد اهل بیت علیهم السلام نقل شده است که هیچ پیامبری تصادفی از سرزمین کربلا عبور نکرده است. و خداوند متعال به پیامبران یادآوری می کرد که در اینجا حماسه ای بزرگ خواهد بود.

کارشناس برنامه گفت: در حقیقت اولین کسی که شهادت مظلومانه امام حسین علیه السلام را تسلیت گفته است؛ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 27 تیر 1403 - 15:29:35