انتخابات پارلمانی سوریه این هفته برگزار می شود

شنبه 23 تیر 1403 - 17:0:0
 انتخابات پارلمانی سوریه این هفته برگزار می شود

 سوریه خود را مهیای برگزاری انتخابات مجلس مردم (پارلمان) می کند و هشت هزار و ۹۵۳ نامزد از جمله یکهزار و ۳۱۷ زن برای دستیابی به کرسی ها به رقابت با یکدیگر می پردازند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی چه از طریق دیدارهای مردمی و چه برپایی ستاد انتخاباتی ادامه دارد و حزب بعث خواستار مشارکت گسترده در انتخابات شده است.
 تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس مردم سوریه به ویژه در استانهای دمشق، حلب و لاذقیه تنور انتخابات داغ است و روسای مراکز و کمیته های انتخاباتی در استانهای روند ادای سوگند قانونی در برابر کمیته های قضایی را تکمیل کرده‌اند. 
در این میان، حزب بعث با صدور بیانیه ای خواستار مشارکت گسترده در انتخابات ۱۵ جولای جاری (۲۵ تیر ۱۴۰۳) شده و حضور گسترده در پای صندوق را مسئولیت ملی و حزبی و مردمی قلمداد کرده است.
شمار کرسی های پارلمانی مجلس مردم سوریه ۲۵۰ کرسی است که هشت هزار و ۹۵۳ نامزد از جمله یکهزار و ۳۱۷ زن، برای تصاحب آن به رقابت می‌پردازند. مجلس مردم سوریه نهاد قانونگذاری این کشور از سال ۱۹۷۱ محسوب می‌شود. آخرین انتخابات پارلمانی در سوریه در ۱۹ ژوئن سال ۲۰۲۰ برگزار شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 23 تیر 1403 - 13:54:3

دسته بندی :