در برنامه «مفاهيم كربلائية» مطرح شد:

امام حسین علیه الاسلام استوار و پابرجا درحمایت از سیره رسول الله

چهار شنبه 20 تیر 1403 - 15:26:38

استاد و محقق دانشگاه در گفتگو با شبکه الکوثر گفت: امام حسین علیه السلام در مسیر حمایت از دین جد بزرگوارش ، رسول الله گام برداشت و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

ویژه ‌- الکوثر:  دکتر «زمان الکنانی» در  گفتگو با برنامه«مفاهيم كربلائية» با اشاره به چالش های پرشمار در مسیر قیام امام حسین علیه السلام برای حفظ شریعت و سنت پیامبر اسلام افزود: برخی از همان چالش ها مانند بی عدالتی و انحراف ، امروز نیز گریبانگیر امت اسلامی است.
وی تصریح کرد: همانطور که امام حسین (ع) با یاران اندک خود نگذاشت میراث جدش نابود شود، امروز ما هم نباید در مسیر زنده زنگه داشتن دین حقیقی رسول خدا در برابر چالش ها و مشکلات تسلیم شویم، هرچقدردر اقلیت باشیم.
دکتر زمان الکنانی درادامه  با ذکر حدیثی گفت:  معروف است امام در مسير مكه تا كوفه عبيدالله بن حرّ جعفي را به ياري طلبيد و هنگامي كه شخصاً به چادر وي رفت، پسر حرّ جعفي به امام گفت: به خدا سوگند اي پسر دختر پيغمبر! اگر تو در كوفه ياراني داشتي كه همراه تو با دشمن بجنگند، من در همراهي تو و مبارزه با دشمن پيشتاز بودم و به شدت با ايشان مي جنگيدم، ولي شيعيان تو را در كوفه ديدم كه از ترس بني اميه و شمشيرهاي آنان در خانه هاي خود خزيده اند، تو را به خدا همراهي خود را از من مخواه، ولي هر قدر بتوانم با تو همراهي مي كنم، اين اسب لگام دار من است، به خدا با آن به دنبال كسي نتاختم مگر اينكه آثار مرگ را بر او چشاندم و اين هم شمشير من است. به خدا با آن بر چيزي ضربه نزدم مگر اينكه آن را قطع كرد. امام به عبيدالله بن حر پاسخي داد كه از اوج مناعت طبع، روح آزاده، آزادي خواه و عزت نفس او حكايت دارد، فرمود: «اي پسر حر! ما براي اسب و شمشير تو به سراغت نيامديم، فقط بدين خاطر آمديم كه از تو ياري بطلبيم. اگرنسبت به بذل جانت در راه ما بخل مي ورزي، نيازي به چيزي از اموال تونداريم.»
این استاد دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورایی و حسینی با شهادت امام حسین علیه السلام پایان نیافت ، لذا از آن درس می گیریم که سید الشهداء (ع) در پاسداشت دین جدش پیغمبر صلوات الله علیه و آله  استوار ایستاد تا آن میراث الهی پابرجا بماند، و امروز اگر نیاز به فداکاری ما هم شود، ازآن دریغ نخواهیم کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 20 تیر 1403 - 15:26:33