تحولات دویست‌وهفتادوهشتمین روز طوفان الاقصی ؛ ادامه  حملات به غزه

چهار شنبه 20 تیر 1403 - 14:14:49
تحولات دویست‌وهفتادوهشتمین روز طوفان الاقصی ؛ ادامه  حملات به غزه

یش از 39 هفته از کشتار منظم  زنان و کودکان و سالمندان فلسطینی و تخریب بی‌سابقه زیرساخت‌ها و خانه‌های آنها میگذرد. در تازه‌ترین جنایت اشغالگران مدرسه‌ای در شهر خان‌یونس که محل زندگی صدها آواره بود، هدف بمباران یک جنگنده ارتش اسرائیل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه  مدرسه‌ای را در شهر خان‌یونس که محل زندگی صدها آواره بود، هدف بمباران قرار دادند که براثر آن  حداقل 29 غیرنظامی بیگناه به شهادت رسیدند و دهها تن دیگر مجروح شدند.
به گفته مسئولان محلی خان یونس ، پیکر بسیاری از شهدا و مجروحان هنوز زیر آوار مانده است.
خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته حملات شدیدی را علیه مناطق مختلف نوار غزه انجام دادند.
بر اساس این گزارش، در جریان بمباران پناهگاه آوارگان فلسطینی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکزغزه نیز دست کم چهار فلسطینی از جمله یک کودک به شهادت رسیده و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.
علاوه بر حملات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، توپخانه این رژیم نیز مناطق شمالی اردوگاه النصیرات و منطقه المغراقه در استان مرکزی نوار غزه را هدف قرار داد.
در این حال، مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که تعداد شهدای کشتار مدرسه منطقه عبسان در خان یونس در حال افزایش است.این مسئول دولتی اضافه کرد: ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی را بمباران می‌کند که می‌داند آنها مملو از آوارگان فلسطینی هستند.

سایر تحولات مهم غزه به شرح ذیل است:

 اتحادیه اروپا در واکنش به کشتار خان‌یونس: عاملان باید محاکمه شوند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به بمباران مدرسه‌ای در شهر خان‌یونس که 29 شهید و دهها زخمی به‌دنبال داشته است، گفت: «هر گونه نقض قوانین بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و عاملان آن باید محاکمه شوند».

 حملات صهیونیست‌ها علیه شرق و جنوب لبنان

 ارتش رژیم صهیونیستی بار دیگر با تجاوز به حریم هوایی لبنان بخش‌هایی از جنوب این کشور را هدف قرار داد.خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که بامداد امروز یک جنگنده صهیونیستی منطقه برعشیت واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داد. حملات دیگری نیز علیه منطقه جنتا واقع در بقاع در شرق لبنان صورت گرفت.
خبرنگار شبکه المیادین نیز تاکید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته با شلیک چند موشک بلندی‌های اطراف منطقه نبی شیت در شرق لبنان را هدف قرار دادند. این تجاوزات هوایی اشغالگران صهیونیست منطقه مرکبا در جنوب لبنان را نیز در برگرفت.

نبرد شدید نیروهای فلسطینی با اشغالگران در محور غربی غزه

 با وجود تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی ۹ ماه گذشته نیروهای مقاومت در این باریکه میدان نبرد با دشمن صهیونیستی را خالی نکردند.به گزارش شبکه فلسطین الیوم، صدای درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در اطراف میدان انصار واقع در غرب غزه به گوش رسیده است.
خبرنگار فلسطین الیوم گزارش داد که این درگیری‌ها به منطقه تل الهوا واقع در غرب شهر غزه نیز کشیده شده است.
ارتش رژیم صهیونیستی نیز به هلاکت یکی دیگر از نظامیان خود در درگیری‌های شمال نوار غزه اذعان کرد.ارتش این رژیم تاکید کرد که یکی از نظامیان وابسته به یگان «ماجلان» در درگیری‌های مذکور به هلاکت رسیده است.

حماس در سراسر غزه همچنان فعال و قدرتمند

 شبکه 14 رژیم اشغالگر اسرائیل روز گذشته سندی را منتشر کرد که در آن فرماندهان این رژیم در غزه طی نامه‌ای به سران سیاسی و نظامی در تل‌آویو نوشته بودند که حماس در سراسر غزه همچنان فعال و قدرتمند است و در شرایطی به‌سر می‌برد که قادر است خود را بازسازی کند و حمله‌ای مشابه 7 اکتبر 2023 یا حتی بزرگ‌تر انجام دهد.

ادامه مذاکرات آتش بس در دوحه 

دور جدید مذاکرات قرار است امروز چهارشنبه در دوحه، پایتخت قطر آغاز شود. جهاد طه، سخنگوی رسمی حماس نیز گفته است که «جنبش از سرفصل های اساسی خود دست برنداشته است».

 حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به یک نیروگاه برق رژیم اسرائیل

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با چند فروند پهپاد، نیروگاه برق «اوروت رابین» در فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 20 تیر 1403 - 14:14:44