275 مین روز جنایت جنگی در غزه

یک شنبه 17 تیر 1403 - 19:0:0
275 مین روز جنایت جنگی در غزه

شمار شهدا در پی بمباران شمال و مرکز باریکه غزه از سوی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در حالی که جنگ غزه وارد دویست و هفتاد و پنجمین روز خود شد، وزارت بهداشت غزه زنگ خطر را به صدا درآورد و نسبت به ادامه بحران سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی ژنراتورهای بیمارستانی، جایگاه های اکسیژن و یخچال های نگهداری دارو در تمامی مراکز بهداشتی فعال در نوار غزه هشدار داد.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از بمباران مدرسه " الجاعوني" که آوارگان اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را در خود جای داده بود، جنایت جدیدی را رقم زدند که منجر به شهادت ۱۶ فلسطینی و زخمی شدن 75 غیرنظامی که بیشتر آنها به استناد گزارش دفتر رسانه های دولتی غزه،از کودکان و زنان بودند، شد.

در همین حال، گروه های مقاومت فلسطینی هر از چند گاهی اعلام می کنند که با تهاجمات ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی مقابله کرده و نیروهای آن را در عملیات های غافلگیرانه به ویژه در شهر "رفح" در منتهی الیه جنوب نوار غزه و در محله "الشجاعیه" واقع در شمال شرق شهر غزه زمین گیر کرده اند .

از سوی دیگر درخصوص تلاش‌ها برای دستیابی به توافق،بنا به گفته دو مقام حماس و مصر روز شنبه؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" موافقت اولیه خود با پیشنهاد مورد حمایت ایالات متحده آمریکا برای توافق آتش‌بس مرحله‌ای در غزه را ابراز کرده و درخواست کلیدی خود مبنی بر تعهد اولیه رژیم صهیونیستی برای پایان کامل جنگ را کنار گذاشته است.

یکی از رهبران حماس به "آسوشیتدپرس" گفت که توافق این جنبش پس از دریافت "تعهدات و تضمین شفاهی" از میانجی‌ها مبنی بر عدم از سرگیری جنگ صورت گرفت.

مذاکرات غیرمستقیم بین حماس و اسرائیل درباره جزئیات توافق، امروز، در قاهره و دوحه به صورت همزمان از سر گرفته می شود و احتمال می رود که یکی از هیئت‌های مذاکره‌کننده به قاهره و دیگری به دوحه سفر کند.

انتظار می رود رئیس سیا ظرف چند روز آینده وارد دوحه شود تا نشستی را با رؤسای اطلاعات و از جمله دیوید بارنیا، رئیس موساد برگزار کند.

مذاکرات حداقل تا سه هفته ادامه خواهد داشت.مطمئناً خوش بینی وجود دارد که توافق حاصل شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 17 تیر 1403 - 12:26:25